Vai mācībām turpināties jūnijā? 0
Turpinām publicēt mūsu lasītāju atbildes uz jautājumu, vai būtu jāpagarina mācību gads.
Mirdza Madara Mazsalacā, pensionēta skolotāja: “Mācību gads nebūtu jāpagarina, taču jāpārskata mācību saturs, jāizņem tas, kas ir lieks.”
Veronika Pāpe Ērgļos, pensionēta skolotāja: “Mācību gads nav jāpagarina, taču skolām būtu jāatjauno savi lauciņi un vasarās bērniem tajos būtu jāstrādā. Ko dod modernizētie bioloģijas kabineti, ja bērns praktiski nemāk iebakstīt sēklu zemē un nav redzējis, kā izlien zaļš asns?”
Dzidra Vīksne Staburagā, vidusskolēna mamma: “Vai kāds ir padomājis, analizējis, cik mācību gada pagarināšana maksās vecākiem? Mans bērns visu nedēļu dzīvo prom no mājām, jo vidusskolas tuvumā nav. Ziniet, dzīvošana atsevišķi dārgi izmaksā! Vēl viens skolas mēnesis klāt mums dārgi maksātu. Vēl tāds aspekts – daudzi lauku bērni vasarās strādā savu vecāku saimniecībās. Ja viņi mācīsies ilgāk, atkal būs materiālie zaudējumi.”
Velta Purlīce Degolē: “Man ir pieci mazbērni, un es kategoriski iebilstu, ka vasaru varētu saīsināt. Lauku bērni nomokās ne tik daudz mācībās, cik braukājot uz skolu. Manu mazmeitu skolas autobuss paņem pirmo un atved pēdējo tikai ap pulksten pieciem vakarā! Un tā katru darbdienu!”
Dzidra Albrehta Tukumā: “Par mācību gada garumu nevar lemt balsojot, ir jāskatās zinātnieku pētījumi, kas apliecina, ka jau maijā bērna fizioloģija ir absolūti nepiemērota mācībām. Viņš tobrīd nav spējīgs uz intelektuālu darbību, jo daba mostas un to asi izjūt arī bērns, kas ir dabas sastāvdaļa.”
Valdis Pelšs, valsts iestādes darbinieks Ogrē: “Manā ģimenē aug bērns, kam jāsāk mācības skolā. Es neatbalstu mācību gada pagarināšanu. Reformas gan ir nepieciešamas, un varbūt nav vajadzīgas skolēnu brīvdienas ik pēc pāris mēnešiem. Noteikti pietiktu ar pāris papildu brīvdienām rudenī un pavasarī, ierobežojot Ziemassvētku brīvdienu garumu.”
Mirdza Tīma, pensionēta skolotāja Bauskas novadā: “Manuprāt, nevajadzētu pagarināt mācību ilgumu, ja skolās lietderīgi izmantotu visas mācību stundas. Ja pagarinās mācību gadu, jaunieši nebūs ieinteresēti mācīties, viņi biežāk nenāks uz skolu. Jau tagad, kad maijā mūs silda pavasara saulīte, jauniešiem prāts nenesas uz mācīšanos. Uzskatu, ka skolās pārāk maz tiek kontrolēts, vai notiek visas mācību stundas. Nereti skolotāju slimības vai kādu citu iemeslu dēļ dažādi priekšmeti izpaliek un to vietā netiek ielikti citi. Tad jaunieši visbiežāk bezjēdzīgi klejo pa skolu.”