Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas direktors Ivo Ošenieks atgādina, ka “Eurobarometer” pagājušā gada beigās publicētā aptauja rādīja, ka Latvija atrodas pirmajā vietā ES pēc cilvēku skaita, kas visvairāk izmanto sabiedrisko transportu. “Nav iemesla apgalvot, ka mūsu valstī ir izveidota slikta transporta sistēma. Tā ir izdevīga arī valsts budžetam. Ir noslēgti ilgtermiņa līgumi. “Lux Express” ierosinājums ir jāuztver kā viena uzņēmuma interese iekarot iespējami lielāku tirgus daļu. Latvijā starppilsētu reisu veikšanai ir noteikti pietiekami augsti kvalitātes nosacījumi. Nav mums ļoti maksātspējīgi pasažieri. Ja biļešu cenas nekāps, tad nav skaidrs, kā pārvadātāji segs izdevumus. 2
Direkcija: diskusija ir pāragra
Autotransporta direkcijā teic, ka pasažieru pārvadājumu tirgus liberalizācija nav vērtējama viennozīmīgi un tai ir gan atbalstītāji, gan pretinieki. Lai lemtu par starppilsētu pasažieru pārvadājumu tirgus daļēju vai pilnīgu liberalizāciju, jāņem vērā visi iespējamie riski un jāvērtē, vai potenciālie ieguvumi kompensēs zaudējumus.
Direkcijā uzsver – lielākajā daļā valstu peļņu nesoša ir vien neliela daļa no iekšzemes pasažieru pārvadājumu maršrutiem. Patlaban spēkā esošie sabiedriskā transporta sistēmas plānošanas un organizācijas principi nodrošina to, ka peļņa no rentablajiem maršrutiem daļēji sedz zaudējumus nerentablajos maršrutos. Ieviešot brīvā tirgus principu rentablajos maršrutos, peļņa nonāks pie pārvadātāja. Savukārt, lai uzturētu pārējo maršrutu tīklu, būs nepieciešami papildu budžeta līdzekļi.
No praktiskā viedokļa diskusija par iekšzemes pasažieru pārvadājumu tirgus liberalizāciju būtu uzsākama ap 2018. gadu tāpēc, ka patlaban spēkā esošie līgumi par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu lielākoties ir slēgti līdz 2020. gadam, un izdevumi, kas rastos šo līgumu laušanas gadījumā, pārsniegtu jebkādus iespējamos ieguvumus.