Jautā skatītājs: vai ar jaudīgākiem elektroskrejriteņiem vairs nedrīkst piedalīties satiksmē? 36

Ar katru gadu ievērojami pieaug negadījumu skaits, kuros iesaistīti elektriskie skrejriteņi, un līdz ar to – arī cietušo skaits, tāpēc tagad ķeras pie skrejriteņu ierobežošanas. Kāds TV24 skatītājs ir satraukts un vaicā, vai sanāk, ka tie, kuri pirms diviem, trim gadiem nopirkuši jaudīgākus elekroskūterus vairs nevarēs piedalīties ceļu satiksmē?

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

CSDD priekšsēdētājs Aivars Aksenoks uzsver, ka šāds regulējums jau bijis spēkā pirms diviem gadiem, kad pirmoreiz tika noteikta elektriskā skrejriteņa definīcija. Noteikts, ka tiem konstruktīvais ātrums nedrīkst būt lielāks par 25 km/h.

“Ar pārējiem tiešām ceļu satiksmē piedalīties nevar,” viņš atgādina.

CITI ŠOBRĪD LASA

CSDD pārstāvis skaidro, ka transportlīdzeklis, kurš ir līdzīgs mopēdam – uz tā var apsēsties, tā ir ātrums lielāks par 25 km stundā, pēc savas būtības ir mopēds.

“Ar mopēdiem, protams, ir atļauts braukt pa ceļiem, bet mopēdiem ir nepieciešama obligāta reģistrācija jau sen. Lai tos piereģistrētu ir vajadzīgs atbilstības sertifikāts, kas ir ES visiem transporta līdzekļiem nepieciešams,” viņš skaidro.

Tāpat ir jābūt mopēda vadīšanas apliecībai un obligāti jālieto ķivere, piedaloties ceļu satiksmē.

Jau vēstīts, ka veicot grozījumus Ceļu satiksmes likumā un Ceļu satiksmes noteikumos, plāno noteikt obligātu elektrisko skrejriteņu reģistrāciju, kā arī atļaut ar tiem pārvietoties tikai no 14 gadu vecuma, ar iegūtu velosipēda vai mopēda vadītāja apliecību un ķiveri galvā, otrdien žurnālistiem teica satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA).

Viņš skaidroja, ka pēdējo gadu laikā pārvietošanās ar elektriskajiem skrejriteņiem strauji guvusi popularitāti, bet tehnoloģiju attīstība un cilvēku paradumu maiņa notiek tik strauji, ka regulējums un kontrole netiek tam līdzi.

Ministrs stāstīja, ka šobrīd Saeimā tiek izskatīti grozījumi Ceļu satiksmes likumā un saskaņošanas procesā Ministru kabinetā (MK) ir grozījumi Ceļu satiksmes likumā. Iecerēts, ka grozījumus Ceļu satiksmes likumā Saeima varētu pieņemt līdz Jāņiem, un tie stātos spēkā uzreiz pēc izsludināšanas. Savukārt MK noteikumus varētu apstiprināt vasaras laikā.

Ministrs izteica cerību, ka kopumā stingrāki ierobežojumi varētu stāties spēkā vēl šajā sezonā.

Likuma grozījumu mērķis ir pastiprināt elektrisko skrejriteņu lietošanas kontroli, nosakot, ka to drīkst darīt ne tikai Valsts policija (VP), bet arī pašvaldības policija. Tāpat paredzēts būtiski palielināts sodu par braukšanu reibumā, pārvietojot priekšmetus, kā arī izmantojot viedierīces braukšanas laikā.

Savukārt Ceļu satiksmes noteikumos tiek virzīta iniciatīva, ka elektrisko skrejriteņu vadītājiem obligāti būs jāizmanto ķiveres.

Reklāma
Reklāma

Vitenbergs skaidroja, ka ar jauno regulējumu pašvaldības drīkstēs noteikt zonas, kurās ir atļauts novietot elektriskos skrejriteņus. Tāpat paredzēts noteikt obligātu skrejriteņu reģistrāciju un numurzīmes.

Turklāt vadītājiem no 14 gadu vecuma, kas būs minimālais vecuma slieksnis elektriskā skrejriteņa vadīšanai, obligāta prasība būs velosipēda vai mopēda vadītāja apliecība.

Ministrs arī stāstīja, ka ir plānotas dažādas informatīvās kampaņas par to, kā izturēties uz ceļa.

Tāpat viņš uzsvēra, ka ir jāmeklē risinājumi, kā elektrisko skrejriteņu iznomātājiem uzlikt par pienākumu sekot līdzi īrētājiem un fiksēt tos.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.