Gata Šļūkas zīmējums

Vai jākavē maizes darbs?
 0

“Jau sen bija laiks dzīvē realizēt valsts un pašvaldību iestāžu pieejamību vienkāršajam cilvēkam arī sestdienās līdz plkst. 15 vai arī pagarināt darba dienu divreiz nedēļā līdz plkst. 20,” ierosina mūsu lasītājs M. Mālnieks. Viņš norāda, ka priekšnieks var braukt, kur grib un kad grib. Taču vienkāršajam darba ņēmējam valsts un pašvaldību pakalpojumi bieži vien nav pieejami, jo tos var saņemt, tikai kavējot savu tiešo maizes darbu.


Reklāma
Reklāma

 

Apmeklētāju vairāk rītos

TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
Lasīt citas ziņas

Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (VSAA), Valsts ieņēmumu dienests (VID) un Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (PMLP) katru pirmdienu strādā garāku darba dienu – līdz plkst. 19. Iestāžu pārstāvji teic, ka strādājot nav manīta tik kritiska situācija, lai domātu par katras darba dienas pagarināšanu.

 

Arī pašvaldības iestādes nestrādā ilgāk par septiņiem vakarā. Liepājas un Valmieras pašvaldību prakse pierāda, ka klientu skaits, kas apmeklē pašvaldību pēc plkst. 17, ir minimāls. Arī Daugavpils un Ventspils pašvaldībās apmeklētāju pieplūdums vairāk vērojams rītos.

 

CITI ŠOBRĪD LASA

Rīgas domes Mājokļu un vides departamentā lielākais apmeklētāju skaits ir laikā no plkst. 11.30 līdz 15 un īsi pirms darba laika beigām. Rīgas domes Labklājības departaments pirmdienās strādā līdz septiņiem vakarā. Klienti pārsvarā ir bezdarbnieki un pensionāri, kuriem sociālā darba apmeklējums neliek kavēt darbu.

 

Lai izpatiktu klientiem…

Agnete Bušta no VID stāsta, ka daļa nodokļu maksātāju ir izteikuši pretenzijas, ka savā darba laikā nevar apmeklēt semināru par fizisko personu mantiskā stāvokļa deklarēšanu, tāpēc tie organizēti arī pēc darba laika. PMLP nereti saņem pretenzijas garo rindu dēļ, tāpēc ieviesta iespēja iepriekš pierakstīties, diemžēl izmaiņas darba laikā gan viņi veikt nespēj. “Pagarinot darba laiku, tiks pārkāpts Darba likumā noteiktais astoņu stundu darba laiks, un maksāt par virsstundām pārvaldei līdzekļu nav,” informē PMLP pārstāve Valija Kalvāne.

Savukārt Rīgas domes Mājokļa un vides departaments un VSAA nodrošina nepārtrauktu iedzīvotāju pieņemšanu bez pusdienu pārtraukuma, bet Labklājības departaments krīzes un ārkārtas situācijās klientus pieņem pat pēc darbalaika. Strādājošiem apmeklētājiem tiek nodrošināta iespēja pierakstīties uz konkrētu laiku pēc saviem ieskatiem.

Līdzīgi individuāli var vienoties par apmeklējuma laiku Valsts policijā pie izmeklētāja liecinieks, kurš iesaistīts kriminālprocesā. Taču Ceļu satiksmes administratīvo pārkāpumu izskatīšanas birojam ir noteikts pieņemšanas laiks. Valsts policijas pārstāvis Toms Sadovskis uzsver, ka ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumus cilvēks pats ir izdarījis, un viņam ir jāatrod laiks, lai to atrisinātu un nokārtotu, tāpēc darba laika pagarināšana šajā nodaļā, viņaprāt, nav nepieciešama. Protams, ja pret cilvēku ir izdarīts noziegums, viņš var vērsties policijā visu diennakti. “Nebūs jāgaida līdz brīdim, kad sāks strādāt uzņemšanas vai konsultāciju laiks,” smej T. Sadovskis.

 

Var risināt jautājumus neklātienē

Visas iepriekš minētās iestādes piedāvā papildiespējas problēmu risināšanai, neierodoties klātienē. Tā, piemēram, no VID 212 pakalpojumiem daudzi ir elektroniski pieejami, Daugavpils domē strādā Informācijas birojs, uz kuru var zvanīt un rakstīt, arī RD Mājas un vides departaments sniedz iespēju sazināties ar viņiem, gan rakstot elektroniskas vēstules, gan pa pastu, gan zvanot. Gadījumā ja nav nepieciešama personas identitātes apliecināšana, arī PMLP piedāvā šādas iespējas.

Reklāma
Reklāma

Ventspils un Valmieras pašvaldības papildus elektroniskai saziņai sniedz iespēju jautājumus uzdot pilsētu portālos. Valmieras pašvaldība vēl izveidojusi operatīvās rīcības dienestu, kas sniedz iespēju ātri un ērti informēt pašvaldību par pilsētas bojājumiem un klaiņojošiem dzīvniekiem Valmieras ielās.

Savukārt Liepājā, lai dome būtu sabiedrībai pieejamāka, klientu apkalpošanas speciālisti apmeklētājus pieņem arī Karostā un klientu apkalpošanas centrā “Mazā dome”.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.