Foto: Karīna Miezāja

Vai un cik ilgi jāglabā algas nodokļa grāmatiņa? 14

Madara Briede, “Praktiskais Latvietis”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Mājas
10 ēdieni, kurus nekad nedrīkst dot kaķiem — jūs būsiet pārsteigti
Atrasts ceturtā Pabrades poligonā pazudušā kareivja ķermenis: viņš neatradās purvā 80
Tiklīdz karš Ukrainā beigsies, Putins varētu ātri pārvietot karaspēku uz Baltijas valstu robežām – vācu izlūkdienests
Lasīt citas ziņas

“Man mājās ir algas nodokļu grāmatiņa. Darbavietas grāmatvede teica, ka viss ir elektroniski un to papīra grāmatiņu vairs nevajagot. Ko man ar to iesākt? Vai vērts glabāt? Varbūt tā jāiesniedz kādā arhīvā? Kā varu būt droša, ka visi dati, kas ir papīra grāmatiņā, ir elektroniski un nebūs problēmu pierādīt, piemēram, darba stāžu?” – jautā Inese Līgatnē.

Valsts ieņēmumu dienests skaidro, ka patlaban papīra algas nodokļa grāmatiņa nudien vairs nav derīga, jo pirms teju desmit gadiem tika aizstāta ar elektronisko dokumentu.

CITI ŠOBRĪD LASA

2013. gada 4. jūnija Ministru kabineta noteikumu nr. 304 Kārtība, kādā piešķirama algas nodokļa grāmatiņa 16. punkts nosaka – grāmatiņu, kas līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai izsniegta papīra dokumenta formā, aizstāj ar grāmatiņu elektroniska dokumenta formā.

Pēc šo noteikumu spēkā stāšanās dienas grāmatiņa papīra formā nav derīga un izmantojama. Darba devējs vai cita institūcija, kurai iesniegta grāmatiņa papīra dokumenta formā, izsniedz to fiziskajai personai vai uzglabā atbilstīgi normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai.

Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra apliecina, ka strīdu gadījumā šī grāmatiņa var noderēt kā papildu dokuments darba stāža izvērtēšanai (periodā līdz 31.12.1995.).

Ievēro!

Veco papīra formāta algas nodokļa grāmatiņu nevajag izmest, bet gan glabāt.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.