Vai un cik ilgi jāglabā algas nodokļa grāmatiņa? 14
Madara Briede, “Praktiskais Latvietis”, AS “Latvijas Mediji”
“Man mājās ir algas nodokļu grāmatiņa. Darbavietas grāmatvede teica, ka viss ir elektroniski un to papīra grāmatiņu vairs nevajagot. Ko man ar to iesākt? Vai vērts glabāt? Varbūt tā jāiesniedz kādā arhīvā? Kā varu būt droša, ka visi dati, kas ir papīra grāmatiņā, ir elektroniski un nebūs problēmu pierādīt, piemēram, darba stāžu?” – jautā Inese Līgatnē.
Valsts ieņēmumu dienests skaidro, ka patlaban papīra algas nodokļa grāmatiņa nudien vairs nav derīga, jo pirms teju desmit gadiem tika aizstāta ar elektronisko dokumentu.
2013. gada 4. jūnija Ministru kabineta noteikumu nr. 304 Kārtība, kādā piešķirama algas nodokļa grāmatiņa 16. punkts nosaka – grāmatiņu, kas līdz šo noteikumu spēkā stāšanās dienai izsniegta papīra dokumenta formā, aizstāj ar grāmatiņu elektroniska dokumenta formā.
Pēc šo noteikumu spēkā stāšanās dienas grāmatiņa papīra formā nav derīga un izmantojama. Darba devējs vai cita institūcija, kurai iesniegta grāmatiņa papīra dokumenta formā, izsniedz to fiziskajai personai vai uzglabā atbilstīgi normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai.
Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra apliecina, ka strīdu gadījumā šī grāmatiņa var noderēt kā papildu dokuments darba stāža izvērtēšanai (periodā līdz 31.12.1995.).
Ievēro!
Veco papīra formāta algas nodokļa grāmatiņu nevajag izmest, bet gan glabāt.