Laikapstākļu dēļ šopavasar Rīgas ielas varētu būt “lupatās”. Vai jābūt iebraukšanas maksas zonai arī Rīgā? 93
Sākta parakstu vākšana par īpašu maksas zonu ieviešanu Rīgā, kurās privātiem transportlīdzekļiem noteiktu iebraukšanas maksa. Saeimas deputāts Uģis Mitrevics TV24 raidījumā “Preses klubs” atzina, ka viņš šādu iniciatīvu neatbalsta.
Mitrevics pastāsta, ka savulaik, kad viņš strādājis Siguldas novada domē, arī tur domāts par šādu iespēju. Bijis pat lēmums. Taču tas darbojies tikai vienu dienu, jo tajā laikā fiziski neesot bijis iespējams nodrošināt naudas iekasēšanu.
Viņš uzskata, ka Rīga tikai iegūst no tā, ka tajā brauc iekšā cilvēki, kuri te strādā vai tērē savu naudu, ņemot vērā galvaspilsētas iedzīvotāju skaita mazināšanos.
“Tāpēc šis arguments, ka vajadzētu iekasēt no tiem, kas iebrauc Rīgā, neiztur kritiku,” viņš sacīja.
Deputāts gan norāda, ka laikapstākļu dēļ šopavasar Rīgas ielas varētu būt “lupatās”. Tas nozīmējot, ka tiks sabojātas daudzas automašīnas, tāpēc viņš pieļauj, ka šādas iniciatīvas būs arī turpmāk.
Mitrevics pieļauj, ka naudas iekasēšanu par iebraukšanu Rīgā nākotnē varētu nākties ieviest, sekojot “zaļajiem mērķiem”, lai samazinātu izplūdes gāzes vienā koncentrētā vietā un piespiestu cilvēkus izmantot sabiedrisko transportu.
Jau vēstīts, ka sabiedrības iniciatīvu portālā “Manabalss.lv” sākta parakstu vākšana par īpašu maksas zonu ieviešanu Rīgā, kurās privātiem transportlīdzekļiem ir noteikta iebraukšanas maksa.
Iniciatīvas autors Maksims Revunovs norāda, ka ir Latvijas iedzīvotāji, kuri dzīvo ārpus Rīgas, bet strādā galvaspilsētā, tādējādi regulāri izmanto “par rīdzinieku naudu izbūvēto infrastruktūru – ceļus, ceļu satiksmes organizācijas tehniskos līdzekļus, ielas apgaismojumu”, taču šie iebraucēji nodokļus maksā pašvaldībās, kurās ir deklarējuši savu dzīvesvietu, piemēram, Mārupes novadā, Jūrmalas pašvaldībā.
Iniciatīvas pārstāvja ieskatā, satiksmes infrastruktūra nolietojas ātrāk, bet par tās atjaunošanu un attīstīšanu maksā rīdzinieki. “Rīgas budžeta nauda tiek tērēta, lai uzturētu infrastruktūru, bet citas pašvaldības saglabā naudu un attīsta savu infrastruktūru ar mazākiem ieguldījumiem, proti, Rīga kalpo kā citu pašvaldību donors”, iniciatīvā skaidro Revunovs, aicinot Rīgā izveidot īpašas zonas, kurās privātiem transportlīdzekļiem ir noteikta iebraukšanas maksa.
Iniciatīvas autors piedāvā, ka minētās zonas varētu sakrist ar Rīgas plānu par zemo emisiju zonas ieviešanu.
“Manas rūpes ir tieši par taisnīgumu – lai rīdziniekiem nav jāmaksā par savas pilsētas infrastruktūru dubultā: gan par sevi, gan par citiem,” uzsver Revunovs.
Iniciatīvas autors uzskata, ka ieguvumi būs vairāki – samazināsies transportlīdzekļu skaits Rīgā, galvaspilsēta iegūs jaunu budžetu ieņēmumu avotu, kā arī Latvijas iedzīvotāji tiks mudināti izmantot videi draudzīgākus transporta veidus.