Vai esat saskārušies ar nevēlamiem reklāmas sūtījumiem? 0
Aigars Bušs Rīgā: “Man netraucē, es tos papīrus lieku plītī kurināšanai. Neskatos, ko man reklāmās piedāvā. Traucē gan tas, ka liela daļa pastkastītē atrodamās makulatūras ir krievu valodā, kurai Latvijā nav nekāda statusa.”
Guntis Ranka Rīgā: “Šie reklāmas vēstījumi ir tīrās šausmas. Man jau tie apriebušies. Uzskatu šādu materiālu likšanu par cilvēktiesību pārkāpšanu un ielaušanos manā privātajā dzīvē. Pastkastīte ir tā pārbāzta, ka man svarīgajiem sūtījumiem vietas nepietiek. Es uzliku uz savas pastkastītes aicinājumu, lai man neadresētus sūtījumus neievieto, taču tas netiek ievērots. Visvairāk mani kaitina Rīgas mēra pārstāvētās partijas “SC” izdevums “Tava Rīga”, kas pienāk gan latviešu, gan krievu valodā.”
Biruta Gereiša Liepājā: “No reklāmas sūtījumiem mani piesaista pārtikas veikalu reklāmas. Tā uzzinu par lētākiem produktiem veikalos un tos es izgriežu. Pārējos izmetu un par tiem īpaši nesatraucos.”
Jānis Skriblis Tukumā: ”Reklāmu nāk tik daudz, ka man nav kur tās likt. Izmetu konteinerā pie mājas. Nevaru sadedzināt, jo reklāmmateriālu papīrs labi nedeg. Reizēm saņemu tādas reklāmas, kur reklamē Rīgā vai Daugavpilī esošus veikalus. Mans ierosinājums ir valdībai izstrādāt īpašus noteikumus un ar likuma spēku ierobežot šo materiālu izplatīšanu.”
Žanis Grīnbergs Kuldīgā: “Padomājiet, cik daudz naudas, papīra un krāsas aiziet par šīm reklāmām. Vēl jau tiek maksāts to iznēsātājiem. Gaidu, kad tas beigsies, un tas ir jāpārtrauc – priekš kam veikaliem šādi reklamēties. Ja es vēlēšos uzzināt par produktiem un atlaidēm, pats aiziešu uz veikalu un apskatīšos. Šobrīd ir dzīvokļi, kas ir neapdzīvoti, un to pastkastītēs vairs nav vietas šādām reklāmām. Tās mētājas trepjutelpās.”
Alfonss Jansons Rīgā: “Saņemu reklāmas sūtījumus. Esmu pensijā un no veikalu sūtījumiem varu atrast arī ko vērtīgu, piemēram, atlaides precēm, taču pārējie reklāmas sūtījumi aiziet makulatūrai. Nav slikti, ja vari paskatīties, kurā veikalā produkts ir lētāks. Reizēm uzzinu, ka mazāks sviesta iepakojums ir dārgāks par lielāku sviesta daudzumu citā veikalā. Par bezjēdzīgiem uzskatu piedāvājumus no mēbeļu un tehnikas veikaliem, kas atrodas citā pilsētas malā. Ja man vajadzētu šīs lietas, es dotos uz tuvāko veikalu.”
Jānis Kļaviņš Rīgā: “Reklāmas sūtījumu jautājumu var sadalīt divās daļās. Ja tie ir no tuvākā pārtikas veikala, tad vērtīgi, jo tā uzzinu par atlaidēm un tas man palīdz ietaupīt līdzekļus. Cenas ir norādītas līdzvērtīgas tirdzniecības bāzu piedāvājumiem. Par piedauzību uzskatu piedāvājumus no mēbeļu veikaliem, kas neatrodas manā rajonā. Pārtika gan vajadzīga katru dienu. Par sevišķi uzbāzīgu uzskatu Rīgas mēra Nila Ušakova politiskās apvienības “SC” avīzi “Tava Rīga”. Protams, ja šādu avīzi viņi piedāvā, tad vismaz ir ko parādīt. Taču, kad regulāri notiek paveikto darbu izrādīšana, tas kļūst piedauzīgi. Tāpat jāņem vērā, ka tam tiek tērēta tinte, papīrs un veikti drukas darbi. Vēlētos zināt, par kādiem līdzekļiem tiek drukātas šīs N. Ušakova avīzes.”
Inga Kājiņa Rīgā: “Reizēm pastkaste tā pārbāzta ar reklāmas sūtījumiem, ka tajā nepietiek vietas rēķinam, ko atsūtījis īpašuma apsaimniekotājs. Biju uzrakstījusi zīmīti, lai manā pastkastītē šādus sūtījumus nemet, bet tas tiek ignorēts. Ja vēlas reklamēties, lai uzstāda dēli, uz kura reklāmas izlikt. Reklāmas ļoti traucē mūsu mājas iedzīvotājiem, bijām pat nolikuši īpašu kasti, kur tās iemest. Es domāju, ka šādi reklāmas sūtījumi ir jāaizliedz. Trakākais, ka nāk vēl arī Ušakova buklets divās valodās.”
Fakti * Pērn vasarā veiktā akcijā konstatēts, ka iedzīvotājiem arvien vairāk pieaug interese par atteikšanos no neadresētu reklāmas sūtījumu saņemšanas, tādējādi sekmējot resursu taupīšanu un efektīvu saimniekošanu. * Saeimas Pieprasījumu komisija šonedēļ nolēma informēt Ekonomikas ministriju par iedzīvotāju sūdzībām sakarā ar nevēlamas, neadresētas reklāmas ievietošanu mājokļu pastkastēs. |