Vai dzērienu korķīšu ieviešana būs jauns slogs mūsu maciņiem? 49
TV24 raidījumā “Preses klubs” norisinās diskusija par dzērienu korķīšu ieviešanu. Visnotaļ aktuāls ir jautājums: cik ļoti sadārdzināsies viena dzēriena pudele pēc jauno korķīšu ieviešanas?
Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusēvičš pieļauj, ka tie varētu būt aptuveni 2-3 centi: “Tas ir tāpat, kā ar depozīta ieviešanu, tad arī kādi 5 centi pienāca klāt.”
Danusēvičš arī izskaidro dzērienu zīmolu cenu celšanas nianses: “Minēšu “Coca-cola”, viņiem dzēriena cena gada laikā dubultojās. Tas tikai parāda, ka globālais var atļauties, jo cilvēki ir pieradināti, ka viņiem ir jāpērk “Coca-cola”, nevis Alūksnes vai Liepājas kola. Tāpēc “Coca-cola” var atļauties celt cenu un cilvēki šā vai tā to pirks.”
Danusēvičs min, ka “Coca-cola” savā ziņā ir indikators, par cik pieaug izmaksas.
Jau vēstījām, ka no 2.jūlija tirdzniecībā laižamas tikai plastmasas pudeles ar neatdalāmu korķi, paredz Eiropas Savienības (ES) Direktīva par plastmasas izstrādājumu kaitējuma uz vidi ierobežošanu, kā arī attiecīgi Plastmasu saturošu izstrādājumu patēriņa samazināšanas likums.
Turpmāk ražotāji dzērienu iepakojumu var laist tirgū tikai tad, ja no plastmasas izgatavotie korķīši un vāciņi visā paredzētajā dzērienu iepakojuma lietošanas laikā nav atdalāmi no dzērienu iepakojuma. Minētais noteikums neattiecas uz dzērienu iepakojumu ar metāla korķīšiem un vāciņiem ar plastmasas blīvēm.
Tāpat turpmāk drīkstēs laist tirgū dzērienus vienreizlietojamā plastmasu saturošā vai kompozīta iepakojumā ar ietilpību līdz trim litriem, ja dzērienu iepakojums satur vismaz 30% pārstrādātas plastmasas.
Šādu prasību ražotājiem noteikusi ES Direktīva par plastmasas izstrādājumu kaitējuma uz vidi ierobežošanu, kas ir daļa no plašākas aprites ekonomikas veicināšanas stratēģijas Eiropas līmenī.