Vai drošība Latvijas lidostās ir pietiekamā līmenī? Ir mājasdarbs, kas vēl ir jāizdara 23
Vai drošība lidostās ir pietiekamā līmenī Latvijā? TV24 raidījumā “Uz līnijas” skaidro Civilās aviācijas aģentūras (CAA) direktors Māris Gorodcovs.
Viņš norāda, ka ir mājasdarbs, kas vēl ir jāizdara, piemēram, jautājumā par nesankcionētiem dronu lidojumiem.
“Mēs esam rosinājuši, un Saeima ir pieņēmusi grozījumus likumā par aviāciju, kur lidlauku pārvaldniekiem ir uzlikts par pienākumu šos te jautājumus risināt,” Gorodcovs stāsta.
Viņš norāda, ka CAA iegādātās ierīces ļauj monitorēt situāciju, jo ir izvietotas tā, lai nodrošinātu objektīvu skatu. CAA ar iegūtajiem datiem dalās gan ar lidlaukiem, gan tiesībsargājošām iestādēm, lai tās varētu nepieciešamības gadījumā reaģēt, ko tās arī darot. Tas sniedz objektīvu ieskatu, ka problēma pastāv un to ir nepieciešams risināt.
Gorodcovs gan akcentē, ka CAA rīcībā esošās ierīces ir nepietiekamas, lai efektīvi pretdarbotos vai kontrolētu šāda veida lidojumus.
Jautāts, vai tās ir elektroniskās aizsardzības sistēmas, kas slāpē dronu signālus, viņš piekrīt, taču tas neesot tik vienkārši: ja to dara, tad nav iespējams prognozēt, ko drons darīs, ja sāks traucēt viņa darbību, bet tajā brīdī tas, piemēram, atrodas virs lidlauka teritorijas.
CAA pārstāvis atzīst, ka tas var nodarīt vairāk ļaunuma, nekā kad tas ir gaisā un ir zināms, kur tas atrodas: “Tas nav tik vienkārši izdarāms.”