VAS “Latvijas valsts ceļi” ekspertu saskaņotais Čaka ielas veidols.
VAS “Latvijas valsts ceļi” ekspertu saskaņotais Čaka ielas veidols.
Publicitātes vizualizācija

Vai Čaka ielas velojoslu “eksperiments” turpināsies? 13

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja lems par Čaka ielas velojoslu “eksperimenta” turpināšanu, liecina komitejas darba kārtība.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

“Eksperimentu” sākotnēji bija plānots īstenot līdz šī gada pavasarim, taču komitejas sēdei sagatavotais lēmumprojekts paredz atbalstīt pagaidu velojoslu Marijas un Čaka ielās posmā no Elizabetes ielas līdz Ērgļu ielai ekspluatācijas pagarināšanu līdz 1.septembrim.

Komiteja plāno uzdot šajā laikā Satiksmes departamentam nodrošināt eksperimentālo pagaidu velojoslu uzturēšanu. Tikšot turpināta satiksmes plūsmas izmaiņu izvērtēšana, kā arī izstrādāti risinājumi satiksmes organizācijas izmaiņām. Satiksmes departamentam līdz 15.jūnijam būs jāsniedz starpziņojums par jauno satiksmes organizācijas sistēmu.

CITI ŠOBRĪD LASA

LETA jau ziņoja, ka departaments īstenojis iedzīvotāju aptauju, kurā atklājies cilvēku visai neglaimojošs viedoklis par “eksperimentu”. Lielākā daļa iedzīvotāju un uzņēmēju uzskata, ka Čaka ielas velojoslu izveides eksperiments Rīgā rada sarežģījumus. 65% aptaujāto iedzīvotāju uzskata, ka velojoslu izveides “eksperiments” rada sarežģījumus, bet 35% uzskata, ka tas ir ieguvums.

LA.LV Aptauja

Vai uz Čaka ielas jāsaglabā velobraucēju josla?

  • Jā, protams, vasarā to daudzi izmantos
  • Nē, tā traucē satiksmei
  • Eksperiments jāturpina ilgāku laiku, lai saprastu skaidri

Uzņēmēji ir vēl negatīvāk noskaņoti pret velojoslu izveidi. 68% procenti uzņēmēju uzskata, ka velojoslu izveide rada sarežģījumus, bet 24% – ka tas ir ieguvums. 8% uzņēmēju uzskata, ka šis “eksperiments” neko nemainīs.

Gan aptauju dati, gan sociālajos medijos paustais liecinot, ka velojoslu izveidi atbalsta mazāk aizsargātie satiksmes dalībnieki, kamēr kritiskāki ir autobraucēji un sabiedriskā transporta pasažieri.

Viskritiskāk pret pagaidu velojoslu izveidi izturas Purvciema iedzīvotāji. 72% šīs apkaimes iedzīvotāju drīzāk ir pret velojoslu izveidi. Šie iedzīvotāji pārsvarā izmanto sabiedrisko transportu – 40%, vai privāto auto – 46%. Čaka ielas un tuvējo ielu uzņēmēji un tirgotāji pret pagaidu velojoslu izveidi ir kritiskāki nekā iedzīvotāji kopumā.

Gan iedzīvotāji, gan uzņēmēji ir pozitīvāk noskaņoti pret velojoslu izveidi citviet pilsētā, sliecoties piekrist apgalvojumam, ka tās ir nepieciešamas, bet ne Čaka ielā.

Aptauja veikta pagājušā gada decembrī un tās laikā aptaujāti 500 cilvēki. 42% aptaujāto pārvietojas ar personisko auto, 23% – ar sabiedrisko transportu, 29% – kājām, bet 5% – ar velosipēdiem.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.