Vāc parakstus, lai tiktu ieviesta elektroniska pieteikšanās Latvijas robežas sķērsošanai 0
Kravas automašīnu plūsma uz robežas joprojām tiek regulēta «manuāli», proti, kravu pārvadātāji atbrauc un stāv rindā, kamēr tiem cauri muitai. Tādēļ biedrība Autopārvadātāju asociācija «Latvijas auto» platformā manabalss.lv ir izveidojusi iniciatīvu, lai šo rindu varētu veidot elektroniski, vēsta BNN.
«Jau ir programmatūras, ko var veiksmīgi integrēt arī Latvijā, vai arī izstrādāt savas, un ieviest elektronisku sauszemes ārējās robežas rindas administrēšanu. Proti, ir jādod kravas un vieglo auto vadītājiem iespēja reģistrēt automašīnu sev vēlamajā un pieejamajā laikā valsts ārējās robežas šķērsošanai, un tam ir jānotiek vienotā elektroniskajā sistēmā,» norāda iniciatīvas autori.
Viņi norāda, ka lietotāji, elektroniski ieejot sistēmā, reģistrētos rindai un attiecīgi uz šo savu izvēlēto laiku ierastos robežas šķērsošanas vietā iebraukšanai Latvijā. Šāda sistēma varētu novērst milzīgās dīkstāves, kurās pašlaik kravu pārvadātāji ir spiesti pavadīt ilgu laiku.
Iniciatīvas autori, apzinoties, ka lielai daļai Latvijas pilsoņu šis nav pats aktuālākais ikdienas jautājums, aicina Saeimas politiķus šo iniciatīvu pārņemt savā dienaskārtībā proaktīvi un uzdot atbildīgajām instancēm tās īstenošanu.
Biedrības Autopārvadātāju asociācija «Latvijas auto» valdes konsultants juridiskajos jautājumos Ēriks Pūle informē BNN, ka asociācija ir par šo jautājumu sazinājusies ar Muitas pārvaldi un Iekšlietu ministriju.
Viņš arī pastāstīja, ka tiek aktualizēts jautājums par muitas darbinieku algu celšanos, jo šobrīd muitā strādājošajiem vidēji alga ir 700 eiro apmērā, taču slodze līdz ar sankcijām pret Krieviju un Baltkrieviju ir manāmi palielinājusies. «Valdībai ir jādomā par muitnieka algas celšanu, jo tas ir jautājums par valsts drošību un atbildīgajiem vajadzētu nepieļaut pieredzējušu muitnieku aizplūšanu uz labāk apmaksātu darbu.»