Foto: ekrānuzņēmums/ Rīgas Autoosta

Vāc parakstus, lai izglābtu Rīgas Autoostā augošo sarkano ozolu 10

Sabiedrības iniciatīvu portālā “Manabalss.lv” tiek vākti paraksti par Rīgas Autoostas simbola – sarkanā ozola – saglabāšanu, īstenojot dzelzceļa projektu “Rail Baltica”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
“Viņš ļoti labi apzinās, ka daudzi no viņa grib atbrīvoties.” Eksperts nosauc brīdi, no kura Putina dienas būs skaitītas
Lasīt citas ziņas

Iniciatīvas autori norāda, ka līdz 15.novembrim notiekošās sabiedriskās apspriešanas ietvarā tiek prasīts noraidīt “Rail Baltica” Rīgas centrālā multimodālā mezgla būvnieka pilnsabiedrības “BeReRix” un Rīgas domes Apstādījumu saglabāšanas komisijas ieceri par dendroloģiski vērtīgā sarkanā ozola, kas atrodas Maskavas ielā pie dzelzceļa uzbēruma, nociršanu “Rail Baltica” projekta būves ietvarā.

Iniciatīvas autori norāda, ka sākotnēji koku bija paredzēts pārstādīt citā teritorijā, un tas aizvien ir iespējams, un esot vēlams to darīt Rīgas autoostai netālu esošās zaļajās zonās Rīgas vēsturiskajā centrā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Līdz ar to tiktu saglabāts dendroloģiski vērtīgs koks un tiktu pilnveidota ainava Rīgas vēsturiskajā centrā. Svarīga arī ozola emocionālā un vēsturiskā vērtība, jo sarkanais ozols iestādīts, uzsākot Rīgas autoostas darbību 1964.gadā.

Iniciatīvu iecerēts iesniegt Rīgas domē, un, lai to izdarītu, nepieciešams savākt 2000 parakstus. Šobrīd par iniciatīvu parakstījušies vairāk nekā 580 cilvēki.

Kā ziņots, līdz 15.novembrim norisinājās sabiedriskā apspriešana par Rīgas Starptautiskās autoostas teritorijā augošā sarkanā ozola plānoto nociršanu vai pārstādīšanu.

“BeReRix” ierosināja pārvietot koku turpat netālu no Rīgas Starptautiskās autoostas, kur Rīgas pašvaldība plāno savus darbus pilsētas infrastruktūras integrācijai ar “Rail Baltica” projektu. Tas nozīmētu, ka koku šogad novieto pagaidu vietā, un 2023.gada nogalē to pārstāda rūpīgi izplānotā vietā. Rīgas pašvaldība apgalvo, ka izskata dažādas iespējas gan koka pagaidu novietnei, gan savu redzējumu tā potenciālajai augšanas vietai.

“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji tika lēsts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu, un daļa šo izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem, taču, pieaugot būvmateriālu cenām un darbaspēka izmaksām, šo skaitli nāksies koriģēt.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.