Uzturēšanās atļauju reklāmas kampaņas tēriņi sniedzas simtos tūkstošos latu 22
Medijos izvērstās uzturēšanās atļauju reklāmas kampaņas izmaksas sniedzas simtos tūkstošos latu, taču precīzas izmaksas pateikt nav iespējams, jo nav zināms, cik ilgi kampaņa būs jāturpina, biznesa portālam “Nozare.lv” sacīja kampaņas īstenotāja – nodibinājuma “Latvijas Konkurētspējas attīstības fonds” vadītājs Edgars Šīns.
“Patlaban mēs vēl nezinām, kāds būs Saeimas gala lēmums par grozījumiem Imigrācijas likumā un uzturēšanāsatļaujām, tāpēc nav zināms, cik ilgi šo kampaņu vajadzēs turpināt. Iespējams, ka tā būs jāturpina līdz pat nākamajām vēlēšanām. No kampaņas ilguma arī būs atkarīgas tās izmaksas,” skaidroja Šīns.
Viņš piebilda, ka fonds šo kampaņu vēlētos turpināt līdz tam brīdim, kamēr politiķi izpratīs šo grozījumu ietekmi uz tautsaimniecību. “Iespējams, ka izmaksas varētu sniegties arī miljonos,” piebilda Šīns.
Jautāts, kas ir šīs kampaņas finansētāji, Šīns sacīja ka tie ir uzņēmēji, kas kaut kādā veidā ir saistīti ar nekustamā īpašuma biznesu un uzturēšanās atļaujām – finansisti, īpašumu tirgotāji, projektu attīstītāji, juridisko pakalpojumu sniedzēji un citi.
“Ir atbalstītāji, kuri nevēlas, lai publiski taptu zināms par viņu atbalstu šai kampaņai, un ir tādi atbalstītāji, kas atklāj savu atbalstu – šie atbalstītāji ir redzami fonda mājaslapā. Kopumā kampaņai ir vairāki desmiti finansētāju,” sacīja Šīns.
“Latvijas Konkurētspējas attīstības fonda” mājaslapā sadaļā “Atbalstītāji” ir redzami 11 fonda atbalstītāji – nekustamo īpašumu projektu attīstītājs SIA “Dzintara priedes”, arhitektūras un dizaina firma SIA “Lauku dzīve”, interjera salons “Krassky”, arhitektūras un projektēšanas uzņēmums SIA “Easy Building”, namu apsaimniekošanas uzņēmums SIA “Labo namu aģentūra”, celtniecības uzņēmums SIA “MK Holding”, arhitektūras un interjera uzņēmums SIA “Neoklasika”, celtniecības un nekustamo īpašumu tirdzniecības uzņēmums SIA “Stats Incom”, nekustamo īpašumu tirdzniecības un finanšu konsultāciju uzņēmums SIA “Stats Invest”, daudzstāvu kompleksa “Z-Towers” attīstītājs SIA “Towers Construction Management” un interjera dizaina uzņēmums SIA “Trentini”.
Pēc neoficiālas “Nozare.lv” rīcībā esošas informācijas kampaņu izstrādājis SIA “Mooz!”.
Latvijas Privātbanku asociācijas (LPBA) prezidents Toms Veidemanis biznesa portālam “Nozare.lv” norādīja, ka LPBA nav iesaistījusies uzturēšanās atļauju reklāmas kampaņas organizēšanā vai finansēšanā. Veidemaņa rīcībā arī nav informācijas, ka kāda no asociācijas biedru bankām būtu individuāli iesaistījusies šajā kampaņā.
Arī uz nerezidentu apkalpošanu vērstās “ABLV Bank” Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājs Ilmārs Jargans biznesa portālam “Nozare.lv” sacīja, ka banka šajā kampaņā nav iesaistījusies.
Kā ziņots, Saeima 17.oktobrī konceptuāli pirmajā lasījumā atbalstīja koalīcijas panākto kompromisu termiņuzturēšanās atļauju jautājumā, kas iestrādāts Imigrācijas likuma grozījumu projektā. Vienošanās, kuru atbalsta koalīcijas partneri, paredz veikt Imigrācijas likuma grozījumus, nosakot, ka nākamgad apmaiņā pret termiņuzturēšanās atļaujām var veikt ne vairāk par 700 darījumu par nekustamā īpašuma iegādi ar vērtību virs 150 000 eiro un vēl 100 darījumus gadā virs 0,5 miljoniem eiro. Ja darījumu skaits virs 0,5 miljoniem eiro pārsniegs 100, tad to varēs papildināt uz tās kvotas rēķina, kas paredzēta darījumiem no 150 000 eiro.
Savukārt nākamajos gados darījumu skaits samazinātos, bet 2017.gadā šo programmu varētu atcelt vai arī noteikt kvotu, kas nepārsniedz 2016.gada līmeni. Ekonomikas attīstības fondā par katru darījumu tiks iemaksāti 25 000 eiro, un šie līdzekļi tiks izmantoti reemigrācijas plāna īstenošanai un pirmā mājokļa programmai.
Tāpat uzturēšanās atļaujas netiks piešķirtas par neapbūvētu zemesgabalu iegādi.