Uzticības tālrunis 116111 šogad sniedzis jau ap 2200 konsultāciju. Kas ir tie, kuri visbiežāk meklē palīdzību? 0
Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas (VBTAI) Bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa speciālisti šī gada pirmajos trīs mēnešos snieguši 1881 telefoniskās konsultācijas, 211 čata konsultācijas un 70 e-konsultācijas. Kopējais sniegto konsultāciju skaits ir 2162.
“Visbiežāk bērni zvana vai informē citos veidos par savām problēmām attiecībās ar vecākiem un vienaudžiem, bieži sastopamas tēmas ir arī grūtībās ar pašvērtējumu, bailes, vainas sajūta un bezspēcība. Savukārt vecāki atbalstu visbiežāk meklējuši saistībā ar bērnu uzvedības grūtībām un grūtībām saskarsmē ar bērnu”, norāda VBTAI Ģimeņu ar bērniem atbalsta departamenta direktore Anda Sauļūna.
2023. gada 1. ceturksnī Uzticības tālrunī 116111 pieņemti un apstrādāti arī 65 dienesta ziņojumi, no kuriem 18 nodoti VBTAI inspektoriem izvērtēšanai un tālākam darbam, bet 47 gadījumos informācija nosūtīta citām kompetentajām iestādēm ar lūgumu to izvērtēt, novērst iespējamos bērnu tiesību pārkāpumus un sniegt bērniem nepieciešamo atbalstu un palīdzību.
Krīzes intervences komanda minētajā laika posmā iesaistījusies sešu krīzes gadījumu risināšanā, divos gadījumos nodrošinot informatīvo un metodisko palīdzību, trīs gadījumos izbraucot uz pašvaldības sociālo dienestu vai izglītības iestādi, lai nodrošinātu atbalstu, kā arī vienā krīzes gadījumā konsultācijas nodrošinot VBTAI telpās. Kopumā atbalsts nodrošināts 31 bērnam, 11 pedagogiem, sešiem speciālistiem un vienam ģimenes loceklim.
Gada pirmajos trīs mēnešos novadītas 10 radošās darbnīcas par interneta drošību bērniem. Notikušas arī divas informatīvās kampaņas – “Es izvēlos runāt” un “Atpazīsti savu spēku” (šai kampaņai izveidots arī informatīvais materiāls bērniem un pusaudžiem, kā arī radīti īsi video, kuros bērni dalās ar saviem talantiem un hobijiem, kā arī idejām resursu atjaunošanai.