Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto – LETA/AFP

Mobilo sakaru operatori uzspieda dārgākos tarifus 8

Konkurences padome atzinusi, ka mobilo sakaru operatori pērn slēpa informāciju par tarifiem bez viesabonēšanas – tā parādījās pēc sabiedrības un mediju spiediena.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Nu jau nedaudz ilgāk kā pirms gada visā Eiropā atcēla viesabonēšanu, tas nozīmē, ka tagad varam zvanīt, sūtīt īsziņas un lietot internetu visās Eiropas Ekonomiskās zonas valstīs bez papildu izmaksām – tās visas jau iekļautas mobilā operatora tarifā. Ārkārtīgi ērti un salīdzinājumā ar citām Eiropas valstīm – arī gana lēti, taču neizpratni tolaik raisīja mobilo operatoru sākotnējais plāns reklamēt tikai tarifus ar jau iekļautiem zvaniem un īsziņām, kā arī internetu ārzemēs.

Par tarifiem bez iespējas lietot šīs funkcijas ārzemēs – ne pušplēsta vārda vai informācija bija rūpīgi noslēpta operatoru mājaslapās. Kaut Eiropas Komisija nebija noteikusi, ka līdz ar 2017. gada 15. jūniju visiem obligāti jālieto internets ārzemēs. Par šādas prakses piekopšanu beidzot pārliecināta ir arī Konkurences padome (KP), kura nākusi klajā ar paziņojumu par to, ka atsevišķi mobilo sakaru operatori pērn popularizēja tikai tos tarifu plānus, kas iekļāva viesabonēšanas pakalpojumu. “Patērētājiem, kas neceļo uz ārzemēm, bija pieejama ierobežota informācija par iespēju izvēlēties lētākus tarifus, t. i., bez viesabonēšanas, tādējādi liekot pārmaksāt par pakalpojumiem, kuri tiem nav nepieciešami,” teikts KP paziņojumā. Atminos, ka mobilo operatoru mājaslapās atrast informāciju par tarifiem bez ceļošanas uz ārzemēm sākumā nemaz nevarēja – tā parādījās pēc sabiedrības un mediju spiediena.

CITI ŠOBRĪD LASA

KP saņēma vairākas sūdzības par to, ka iedzīvotājiem nav iespējas izvēlēties vietējos tarifu plānus, kas neietver viesabonēšanas pakalpojumu. Izpētes laikā iestāde novēroja, ka atsevišķi operatori popularizēja tieši dārgākos, t. i., viesabonēšanu iekļaujošos tarifu plānus, apgrūtinot pieeju informācijai par lētākiem pakalpojumiem. Pēc iestādes iebildumiem par šādu praksi mobilo sakaru operatori, kas piedāvā tarifus bez viesabonēšanas, apņēmās mainīt savu rīcību un informāciju par vietējiem tarifiem padarīt vieglāk pieejamu.

KP norāda, ka izpētes laikā tā pieprasījusi informāciju, t. sk. finanšu datus, un veikusi pārrunas ar mobilo sakaru operatoriem par veiktajiem pētījumiem un aprēķiniem, kas bija izmantoti jauno tarifu plānu cenu veidošanā. “Līdz ar regulējuma izmaiņām ir mainījušies patērētāju paradumi, un klienti ārzemēs aizvien aktīvāk izmanto mobilo sakaru pakalpojumus, ko apstiprina gan publiski pieejamie dati, gan operatoru sniegtā informācija. Tādējādi operatori izmaiņas pamatoja – lai arī patērētājiem vairs nav jāmaksā papildus par viesabonēšanu, uzņēmumiem aizvien saglabājas salīdzinoši augstas izmaksas citu valstu operatoriem par pakalpojumu nodrošināšanu. Operatoru paralēlās darbības ir saistāmas arī ar oligopola tirgus struktūru – tā kā tirgū ir trīs lieli spēlētāji, kas sniedz līdzīgus pakalpojumus un to cenas ir publiski pieejamas, operatoriem ir viegli sekot līdzi savu konkurentu darbībām,” norāda KP.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.