“Rail Baltica” trases “RIX” stacijas skice.
“Rail Baltica” trases “RIX” stacijas skice.
“Eiropas Dzelzceļa līniju” veidota vizualizācija

Uzsākts pirmais projektēšanas darbs “Rail Baltica” izveidei Latvijā 0

Globāli strādājošs Itālijas uzņēmums “RINA Services S.p.A.” veiks “Rail Baltica” Starptautiskās lidostas “Rīga” dzelzceļa stacijas, saistītās infrastruktūras un estakādes dzelzceļa apakšsistēmu (infrastruktūras, energoapgādes, satiksmes nodrošināšanas un vadības, kā arī apkopes ) novērtēšanu jeb verifikāciju būvprojektā, sniedzot atzinumu par dzelzceļa sistēmu atbilstību Eiropas dzelzceļa savstarpējās izmantojamības prasībām.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

“Eiropas Dzelzceļa līnijas” projektu ieviešanas departamenta direktors Kaspars Vingris norāda, ka “Rail Baltica” starptautiskās lidostas „Rīga” dzelzceļa stacijas, saistītās infrastruktūras un estakādes būvprojekta izstrāde ir pirmais uzsāktais projektēšanas darbs “Rail Baltica” izveidei Latvijā.

Pēc projektēšanas tiks veikta obligātā procedūra: Eiropas dzelzceļa sistēmas savstarpējās izmantojamības verifikācija. Būvējot jaunu, Eiropas standarta platumam atbilstošu dzelzceļa infrastruktūru, piemēro Eiropas standartus un savstarpējās izmantojamības tehniskās specifikācijas.

CITI ŠOBRĪD LASA

Šīs prasības obligāti ir jāievēro, lai varētu pieņemt ekspluatācijā jauno dzelzceļa infrastruktūru un tā iekļautos Eiropas dzelzceļa sistēmā, nodrošinot drošu un nepārtrauktu vilcienu satiksmi.

Prasības attiecināmas uz Rail Baltica, jo tas ir dzelzceļa transporta projekts, kurā paredzēts Baltijas valstīs izbūvēt jaunu, 870 km garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 km/h.

Konkursa uzvarētājs “RINA Services S.p.A.” veiks visas apakšsistēmas verificēšanu projektēšanas posmam. Darbu uzsāks, tiklīdz no projektētāja PROSIV būs saņēmis pilnībā pabeigtu būvprojektu, un beigs to līdz ar projektēšanas posma noslēgumu, kas paredzēts šī gada novembrī.

“Rail Baltica” projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums “Eiropas Dzelzceļa līnijas” pērn 25. augustā izsludināja atklātu konkursu verificēšanas pakalpojuma iepirkumam ar sākotnēji noteikto piedāvājumu iesniegšanas termiņu līdz 27. augustam, bet tas pēc vairāku pretendentu lūguma tika pagarināts līdz pērnā gada 17. septembrim.

Piedāvājumus iesniedza 7 pretendenti. Pēc iesniegto dokumentu pārbaudes un izziņu pieprasīšanas no pretendenta 2018.gada 12.decembrī līguma slēgšanas tiesības tika piešķirtas “RINA Services S.p.A.”.

Konkursa uzvarētāja izvēli noteica piedāvājuma cena, kā arī šī uzņēmuma profesionalitāte un globālā pieredze. Konkursa uzvarētājs izvērsis darbību 65 valstīs, piedāvājot plaša spektra pakalpojumus sertifikācijai transporta un infrastruktūras jomā.

Uzņēmumam ir pieredze vairāk nekā 700 dzelzceļa līniju, vilcienu un metro projektos.

Kopējā līguma summa ir 50 800 eiro bez PVN.

Iepirkums tiek finansēts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) projekta „Eiropas standarta platuma 1435mm dzelzceļa līnijas izbūve Rail Baltica koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” finanšu līdzekļiem.

Fona informācija:

Apakšsistēmas verificēšana ir procedūra, kuru veic specializēti uzņēmumi ( to loks ir ierobežots), lai pierādītu, ka attiecīgās apakšsistēmās ir izpildītas prasības par Eiropas dzelzceļa sistēmu savstarpēju izmantojamību un to drīkst nodot ekspluatācijā Eiropas dzelzceļa sistēmā.

Reklāma
Reklāma

Verificēšanas procesa noslēgumā tiek izsniegta verificēšanas deklarācija, kas apliecina, ka attiecīgajai apakšsistēmai ir piemērotas atbilstošās verificēšanas procedūras un apakšsistēma atbilst šo noteikumu prasībām.

Verificēšanas deklarācijā identificē atbilstību Eiropas Savienības un nacionālajām prasībām.

Jau ziņots, ka Rail Baltica ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas šobrīd aptver četras Eiropas Savienības valstis – Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju.

Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 km garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 km/h, veicinot iedzīvotāju mobilitāti un kravu pārvadājumus ziemeļu-dienvidu virzienā, kā arī tautsaimniecības ilgtspējīgu un diversificētu attīstību un konkurētspēju, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu – Rīgu – Kauņu – Varšavu – Berlīni.

Eiropas Dzelzceļa līnijas ir projekta Rail Baltica ieviesējs Latvijā. Eiropas Dzelzceļa līnijas veic projekta “Rail Baltica” realizēšanu Latvijā atbilstoši finansēšanas līgumam starp INEA (Innovation and Networks Executive Agency) un trīs Baltijas valstu kopuzņēmumu “RB Rail”, kas ir vadošais projekta koordinators vienlaikus Latvijā, Igaunijā un Lietuvā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.