Uzsāk informatīvo kampaņu krūts vēža apzināšanai 0
Krūts vēzis ir biežākais ļaundabīgais audzējs sievietēm. Latvijā ik gadus ar to saslimst aptuveni 1000 sievietes.Lai pievērstu uzmanību krūts vēža apzināšanās problemātikai un savlaicīgas slimības diagnosticēšanas nozīmei, uzsākta informatīvā kampaņa “Krūts vēža apzināšanas mēnesis”. Par kampaņas vēstnesi kļuvusi hokeja kluba “Dinamo Rīga” spēlētāja Ginta Meijas sieva Marta, kuru arī skārusi šī slimība.
Ir aprēķināts, ka Eiropā ar krūts vēzi katra 8 – 9 sieviete.Krūts vēzis biežāk sastopams gados vecākām sievietēm, tomēr 1 no 4 diagnosticētajiem gadījumiem ir sievietēm, kas jaunākas par 50 gadiem. Mazāk kā 5% krūts vēza gadījumu tiek noteikti sievietēm jaunākām par 35 gadiem.Pasaules medicīnā vēl joprojām trūkst zināšanu par krūts vēža galvenajiem cēloņiem, taču statistika apliecina, ka agrīna slimības diagnosticēšanas, uzlabo ārstēšanas iespējas un samazina mirstības gadījumu skaitu. ”Kampaņas mērķis ir palīdzēt cilvēkiem saprast, ka slimība ir reāla un var skart ikvienu no mums,” pauž kampaņas galvenā koordinatore, “Dinamo Rīga” mārketinga projektu vadītāja Annika Petraškeviča.
“Uzzinot diagnozi, mani māca dažādas izjūtas – neziņa, neskaidrība un skumjas, kas nereti izpaudās asarās. Laiks apstājās. Kāpēc es, ko tagad darīt?Raudāju, bet tā nebija vājuma pazīme, drīzāk asaras sniedzaizpratni, ka ir jācīnās, jo manir ģimene un divi mazi bērni, kuriem esmu nepieciešama. No tā brīža mana lielākā sabiedrotā bija cerība. To stiprināja mani mīļie cilvēki, draugi un ārsti, kuriem es ļoti uzticējos,” atklāj Marta Meija, kurai krūts vēzis tika diagnosticēts pērnā gada aprīlī.
Cīņā ar krūts vēzi Marta gāja cauri dažādiem pārbaudījumiem, sākot ar operācijām, ķīmijterapijas un medikamentiem, kurus viņas organisms dažādos veidos cenās atgrūst, beidzot ar matu zaudēšanu. “Precīzi atceros sajūtas, kad zaudēju matus. Nenoliegšu, ka tajā brīdī sāku apšaubīt savu sievišķību. Bija bezgala skumji redzēt, ka esmu zaudējusi daļu no tā, kāda biju – gan emocionāli, gan fiziski. Bija sajūta, ka nevis dzīvoju, bet cenšos izdzīvot,” viņa stāsta. Ceļš cīņā ar slimību Martai nebija viegls, taču grūtākais jau ir aiz muguras.
Slimības mudinājusi Martu Meijukļūt par kampaņas “Krūts vēža apzināšanās mēnesis” vēstnesi. “Runāt ar cilvēkiem par savu pieredzi, savu ceļu – tā man bija un ir vērtīga terapija. Ja spēšu kaut vienam cilvēkam palīdzēt ar savu pieredzi, tas būs vēl vērtīgāk,” tā pati Marta.
Kampaņas ietvaros tiks publicēta atklāta Martas Meijas intervija par personisko pieredzi, veidots raidījumu cikls ar Latvijā labi pazīstamiem medicīnas ekspertiem, kā arī vākti ziedojumi – 25% no pārdoto biļešu ieņēmumiem uz 12., 14. un 19. oktobra mājas spēlēm tiks novirzīti labdarībai. Visa saziedotā nauda tiks novirzīta fondam “Rozā vilciens”, ar kura palīdzību sievietēm, kurasreiz slimojušas ar krūts vēzi, tiks sniegta iespēja bez maksas saņemt psihologa vai psihoterapeita konsultāciju un apmeklēt fizioterapiju.
“Dinamo Rīga” aicina ikvienu apzināties krūts vēža problemātiku un atsaukties aicinājumam savlaicīgi veikt nepieciešamās veselības pārbaudes, lai diagnosticētu slimību. Ikviens interesents var iesaistīties kampaņā, ziedojot kā juridiska vai fiziska persona, izmantojot rekvizītus: AS EXPOBANK, LV09LATC0467233930010 un maksājuma mērķī norādot “Ziedojums Dinamo Rīga labdarības akcijai sadarbībā ar Rozā vilciens”.