Foto – Edijs Pālens/LETA

Uzņēmumus aicina domāt zaļāk 0

Seši Latvijas uzņēmumi – SIA “PricewaterhouseCoopers”, SIA “Livonia Print”, DNB bankas Latvijas filiāle, SIA “Enamine”, SIA “Pindstrup Latvia” un SIA “LSC Shipmanagement” – saņēmuši “GoGreen” sertifikātus, kas apliecina viņu ieguldījumu CO2 izmešu samazināšanā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Veselam
Liekie kilogrami neatkāpjas ne pa kam? 4 pazīmes, ka jūsu vielmaiņa nedarbojas pareizi
Lasīt citas ziņas

“Katrs ražotājs rada negatīvu ietekmi uz vidi. Jautājums – cik lielu, vai tā tiek kompensēta un ar kādām metodēm? Kā sociāli atbildīgs uzņēmums neesam izvairījušies no vides jautājumiem. “GoGreen” programmā esam iesaistījušies, jo mūsu saražotās grāmatas tiek piegādātas klientiem, tāpēc, domājot par videi draudzīgiem transporta risinājumiem, sadarbojamies ar “DHL”. Mums ir gandarījums, ka 2016. gadā, nodrošinot piegādes saviem klientiem, sadarbībā ar “DHL” zaļajiem pārvadājumiem esam kompensējuši 227.55 t CO2 emisijas,” atzīst poligrāfijas uzņēmuma SIA “Livonia Print” speciāliste Z. Ozola-Lūsa.

Starptautiskā pasta un loģistikas uzņēmuma “DHL” programma “GoGreen” paredzēta uzņēmumiem, kas vēlas atbalstīt zaļas aktivitātes un kompensēt kaitīgo CO2 izmešu ietekmi uz vidi. Klienti, slēdzot līgumu par sadarbību, paraksta atsevišķu pielikumu, ar kuru apliecina, ka ir ar mieru piemaksāt 10 centus par katru pārvadājuma kilogramu. Ar šīm piemaksām klients atbalsta “DHL” zaļās aktivitātes, palīdzot tapt zaļākām tām vietām pasaulē, kur tas ir īpaši nepieciešami. Savukārt klientiem sertifikāts uzrāda to, cik daudz CO2 izmešu viņu veiktie sūtījumi radījuši. Jo vairāk sūtījumu, jo vairāk izmešu, taču arī vairāk līdzekļu vides projektu atbalstam.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Jau desmit gadus šī programma darbojas arī Latvijā. “DHL” mērķis ir veicināt uzņēmumus domāt citādi – zaļāk. Nereti mūsdienās materiālās vērtības un peļņas gūšana tiek izvirzīta prioritārā lomā, aizmirstot rūpēties par vidi, kurā dzīvojam mēs, pēcāk dzīvos mūsu bērni un mazbērni. Šobrīd jau 30 kompānijas ir noslēgušas līgumu ar “DHL” par kaitīgo izmešu daudzuma samazināšanu un mēs ceram, ka šis skaits turpinās pieaugt,” skaidro “DHL Express” speciālists Artis Dekšenieks.

“DHL” grupas vides aizsardzības programma “Go Green” ir balstīta uz diviem pamatprincipiem: mazāk dedzināt un dedzināt tīri. “Mazāk dedzināt” pieeja ir enerģijas patēriņa samazināšana, nemainot enerģijas avotu, piemēram, pasākumi, lai uzlabotu kravas ietilpību. “Dedzināt tīri” koncentrējas uz zaļo enerģijas avotu un degvielas izmantošanu, piemēram, elektrisko transportlīdzekļu izmantošana sūtījumu paņemšanai un piegādei. Savukārt zaļās optimizācijas produkti ietver pielāgotus loģistikas risinājumus, kas palīdz klientiem samazināt CO2 emisijas savās piegādes ķēdēs.

“Šāda veida domāšana Latvijā ir kaut kas nebijis: veidojot biznesu, kompensēt videi nodarītos zaudējumus. Ļoti patīkami, ka pie mums Latvijā ir uzņēmumi, kas domā zaļi. Starptautiskie kravu pārvadājumi, to skaitā arī “DHL”, rada vienu no lielākajiem kaitējumiem videi, taču ļoti būtiski ir tas, ka uzņēmums ir ieinteresēts vides uzlabošanā. Mums patīk apgalvot, ka Latvija ir zaļākā valsts pasaulē. Patiesībā tā nav, mēs esam tālu no zaļuma. Tas ir mīts, jo ikdienas piemēri rāda, ka ļoti daudzu cilvēku ikdienas darbības ir pretstatā šim apgalvojumam,” norāda zaļā dzīvesveida biedrības “Homo ecos” vadītājs Arturs Jansons.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.