Uzņēmums no Latvijas izstrādā kosmosa portālu 0
Digitālās komunikācijas uzņēmums no Latvijas “WIT Berry” kopā ar partneruzņēmumiem no Eiropas Savienības (ES) valstīm pēc Eiropas Komisijas (EK) pasūtījuma izstrādājis unikālu, kosmosa nozares jautājumiem veltītu tīmekļa portālu HATCH (www.spacehatch.eu), kas domāts gan profesionāļiem, gan entuziastiem.
Projekta kopējais finansējums ir vairāk nekā 500 000 eiro.
Portāla mērķis ir kļūt par galveno kosmosa izpētes un inovāciju informācijas avotu, ļaujot tā lietotājiem vienkārši un ātri, interneta lietotājiem draudzīgā veidā iegūt nepieciešamo informāciju.
“Nebija viegli izveidot portālu, kurā apkopota gan ļoti specifiska informācija par kosmosa projektiem, kas ir noderīga kosmosa nozares ekspertiem inovāciju un izpētes darbu veikšanā, gan informācija, kas būtu interesanta un viegli saprotama arī nespeciālistiem, piemēram, studentiem, skolēniem, bērnu vecākiem vai žurnālistiem un citiem,” atzīst “WIT Berry” dibinātāja Linda Kimeiša.
Durvis uz kosmosu
Kosmoss ir to nozaru vidū, kuras pēdējos gados strauji attīstās.
Tieši šī nozare plāno sniegt daudz inovāciju, jaunas darba vietas un piedāvāt jaunu tirgus potenciālu. Lai Eiropa neatpaliktu no straujajiem sasniegumiem kosmosa nozarē pasaulē, tika pieņemts lēmums par vienota resursa kosmosa nozarei Eiropā izveidi.
HATCH ir “Horizon 2020” projekts, kura izstrādi finansē EK un kura turpmāka attīstība pavērs jaunas durvis ikvienam kosmosa nozares speciālistam un entuziastam ne tikai Eiropā, bet arī pasaulē.
Pašlaik tīmekļa portālā ir publicēta plaša informācija par Eiropas Komisijas finansētajiem kosmosa projektiem programmu “Horizon 2020”, “FP6” un “FP7” ietvaros, dažādu veidu notikumi sadarbībā ar “Space Agenda”, izglītojoša informācija sadarbībā ar projektu “Space Awareness”, nozares profesionāļu un entuziastu veidots saturs – raksti un “Quick Knowledge”, kā arī pašu HATCH projekta dalībnieku veidots saturs.
Portālu ir izstrādājusi projekta komanda, ko veidoja četri mazie un vidējie uzņēmumi no Latvijas, Apvienotās Karalistes, Polijas un Portugāles, kā arī tehnoloģiju centrs no Spānijas. Portāls tika prezentēts Parīzes Kosmosa nedēļas ietvaros aprīlī.
Ko tas dod Latvijai?
Pirmkārt, iedrošinājumu, ka mazie uzņēmumi vispār var piedalīties šādos projektos. Tā ir iespēja iegūt jaunu tirgu, jaunus klientus, kas Latvijā nebūtu iespējams.
Otrkārt, jaunizveidotais portāls var noderēt tiem vietējiem uzņēmumiem, kuri vēlas inovācijas nozarē, – izpētes uzņēmumiem, dažādu veidu ražotājiem, jo EK bieži izsludina dažādus konkursus, arī ESA (Eiropas Kosmosa aģentūra), kur pamatā uzņēmums var arī nebūt specializējies tikai kosmosa nozarē, tas var būt dažādu nozaru pārstāvēts ražotājs.
Treškārt, ar šādas idejas praktisku realizāciju augstskolām un izglītības sistēmai, kam paveras jaunas iespējas starptautiskā līmenī.