Uzņēmums “ConeCraker” atklājis priežu čiekuru biznesu 0
“JIC biznesa inkubatora” uzņēmums “ConeCraker” no Jaunjelgavas novada ražo iekurus no apstrādātiem priežu čiekuriem un šomēnes cer paplašināt eksportu Itālijā, savukārt vietējā tirgū šādi vides produkti pagaidām nav pieprasīti.
Pilnsabiedrības “JIC biznesa inkubators” izpilddirektors Agris Ķipurs aģentūru LETA informēja, ka patlaban “ConeCraker” koncentrējas eksportam uz Skandināviju, kā arī tādām valstīm kā Itālija un Apvienotā Karaliste. Februārī uzņēmums prezentēs savu produktu vērienīgā bioenerģijas izstādē Itālijā.
Uzņēmums “ConeCraker” ražo videi draudzīgus iekurus no kaltētiem un speciāli apstrādātiem priežu čiekuriem, kas palīdz malku aizdedzināt ne tikai ļoti viegli un ērti, bet arī vizuāli skaisti – ar čiekuriem, skaidroja Ķipurs.
“Šādu impregnētu priežu čiekuru aizdegu ražošana Eiropā ir jaunums un esam aizsargājuši mūsu izstrādāto produkta dizainu Eiropas kopienas ietvaros,” pauda uzņēmuma pārstāve Vivita Vāvere-Ozola.
“Esam gandarīti, ka mums ir izdevies radīt ko tādu, ar ko varam atšķirties no pārējiem ražotājiem savā kategorijā. Produktam ekskluzīvu raksturu dod arī ierobežotais izejmateriālu daudzums. Esam izstrādājuši īpašu mehānismu, kā sekmīgi un ātri savākt kvalitatīvus čiekurus un iegūt tos tādā fiziskā stāvoklī, lai tie būtu derīgi apstrādei un iegūtu labas degšanas īpašības,” skaidroja Vāvere-Ozola.
Viņa informēja, ka šis mehānisms, tāpat kā viss apstrādes process, ir uzņēmuma komercnoslēpums, tādēļ ekskursijas “ConeCraker” ražotnē netiekot organizētas. Vienīgie ciemiņi, kurus nesen uzņēma aizdegu ražotāji, ir Latvijas goda konsuls Mančestrā Hovards Džeimss Pims ar kundzi, kurus ir ieinteresējis uzņēmuma produkts un tā tirdzniecība Apvienotajā Karalistē.
“ConeCraker” lielu uzmanību pievērš tam, lai produkts būtu pēc iespējas videi draudzīgāks. Arī fasēti uzņēmuma ražotie aizdegi tiek kartona kārbās no otrreizējā pārstrādes materiāla, kas ir ne tikai videi draudzīgi, bet šāds produkta pasniegšanas veids palīdz izcelties konkurentu vidū.
“Jāatzīst, esam secinājuši, ka inovatīva produkta sekmīga virzīšana tirgū ir sarežģīts un laikietilpīgs process. Arī konkurence ir milzīga, un krīze ir iemācījusi cilvēkus taupīt, kas noteikti kaitē arī mūsu produkta virzībai, jo tas nav lētākais savā kategorijā,” secināja Vāvere-Ozola.
Pirktspēja ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc “ConeCraker” ražotos iekurus nevar iegādāties Latvijas veikalos.
“Arī tā saucamā uguns iekuršanas kultūra Latvijā būtiski atšķiras no daudzām Eiropas valstīm. Latvijā cilvēki ir pieraduši izmantot avīzes vai skaliņus, lai iekurtu uguni, taču ārvalstīs klienti daudz labprātāk iegādājas šim procesam paredzētos iekurus, bet papīru izvēlas šķirot un nodot makulatūrā,” skaidroja Vāvere-Ozola.
Pašlaik uzņēmums strādā pie produktu klāsta dažādošanas, un arī jaunie produkti būs savā ziņā inovatīvi un tirgū vēl nebijuši.