Foto-LETA

Uzņēmējs: Ja nav iespēju maksāt rēķinus – jābankrotē 0

Visās rūpniecības nozarēs, kurās ir liels elektroenerģijas patēriņš, patlaban ir smaga situācija. Tomēr, ja uzņēmums nespēj samaksāt rēķinus, tad tam ir jābankrotē, intervijā norāda AS “Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca” padomes priekšsēdētājs Oļegs Osinovskis.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
“Lai tiktu ārā no “Rimi”, tagad vajag kuponu”- pircēji samulsuši, kā tikt ārā no veikala, ja nekas netiek nopirkts
Mājas
Ideālais banānu uzglabāšanas veids – tie nekļūs melni nedēļām ilgi
7 lietas, kas notiek ar ķermeni, ja rītu sāc ar kafijas tasi tukšā dūšā
Lasīt citas ziņas

Komentējot AS “Liepājas metalurgs” janvārī Saeimas komisijas sēdē izteikto paziņojumu, ka uzņēmums atsakās maksāt elektroenerģijas obligātās iepirkuma komponentes (OIK), Osinovskis intervijā sacīja, ka valstij nebūtu jāpalīdz uzņēmumiem, jo tas būtu dīvaini un viņš nevēlētos šādu valsti.

Osinovskis uzsver, ka valstij nevajadzētu sodīt uzņēmumus, ja ir objektīvi problēmu iemesli, taču palīdzība nav jāsniedz. “Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas” padomes priekšsēdētājs intervijā atgādina, ka 2008.gadā, kad uzņēmumam vispār nav bijis pasūtījumu un nācies atlaist strādājošos, rūpnīca lūdza Valsts ieņēmumu dienestu (VID) nesodīt uzņēmumu par nodokļu maksājumu kavējumiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Uzņēmums toreiz maksājis visus nodokļus, tiesa ar kavēšanos, tāpēc lūdzis VID, lai piemēro soda naudas par kavējumu, bet neuzrēķina sodus par nemaksāšanu. “Atbildes bija noliedzošas un sodi tika uzlikti. Lai gan mūsu vainas tajā nebija, tomēr samaksājām visus sodus,” sacīja uzņēmējs.

“Ceru, ka pie mums ir kapitālisms. Ja valsts tagad palīdzēs “Liepājas metalurgam” – tas būs ļoti interesanti. Tad izskatīsies, ka valstij ir dubultstandarti,” sacīja Osinovskis.

Viņš piebilst, ka nekādā gadījumā nevēl sliktu “Liepājas metalurgam” un cer, ka uzņēmums tiks galā ar problēmām, taču būšot ļoti interesanti salīdzināt, kā valsts reaģēs tagad un kā tā reaģēja uz “Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas” lūgumu 2008.gadā, kad uzņēmums ticis sodīts kā ļaunprātīgs maksājumu disciplīnas neievērotājs.

Jau ziņots, ka pēc neauditētiem datiem, AS “Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca” neto apgrozījums 2012.gadā tiek plānots 20 687 581 lata un peļņa 800 317 latu apmērā, liecina uzņēmuma paziņojums biržā “NASDAQ OMX Riga”.

“Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca” 2011.gadā strādājusi ar 375 961 lata konsolidēto peļņu. “Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas” apgrozījums 2011.gadā bija 17,34 miljoni latu jeb par 5,41% lielāks nekā 2010.gadā, kad uzņēmuma apgrozījums bija 16,45 miljoni latu.

“Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas” lielākais akcionārs ar 47,97% akciju ir Igaunijas AS “Skinest Rail”, 25,27% akciju pieder Igaunijas AS “Spacecom”, 15,37% – Igaunijas “LLC Lokomotiiv Investeeringuud”, bet pārējiem akcionāriem – 11,39%.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.