Bergs: Izglītības kvalitātes problēma ir skolotājā, viņa kvalitātē un politiskajā uzstādījumā “iekļaujošā klase” 0
“Man savā laikā bija bail iet uz dziedāšanas stundām pamatskolā, jo es dziedāt nemācēju. Tāpēc es domāju, ka no pedagoģiskās puses – problēma ir skolotājā, kuram jātiek galā ar pusi klases, kas māk dziedāt, un otru pusi, kas nemāk”, tā problēmu par izglītības kvalitāti TV24 raidījumā “Preses klubs” skaidro Normunds Bergs, elektronikas un IT jomu uzņēmējs.
Skolotāji, loģiski, strādā ar tiem, ar kuriem ir viegli strādāt, bet tie, kas nemāk un kam nepadodas, tie jūtas slikti – matemātikā noteikti ir līdzīgi, uzskata Bergs, atceroties savu pieredzi.
“Matemātika ir tāda zinātne, kur ir jāpiespiežas, lai to izprastu. Skolotājiem vienkārši pietrūkst zināšanu, kā paskaidrot, rezultātā – tas viss ir skolotāja kvalitāte,” ar skarbu un nepopulāru viedokli dalās uzņēmējs.
Tāpat viņš domā, ka pēdējo 10 gadu iekļaujošā filozofija, ka skolā jāņem visi ar dažādām mācību grūtībām, tas uz skolotāju atstāj nenormālu slodzi, “kā izsmērēties par šo ļoti dažādo klasi, kam ātri pielec un lai tam nepaliek ļoti garlaicīgi, un ar tiem, kuriem ir grūtāk, lai tos pavilktu uz augšu – skolotājam tā ir neiespējamā misija. Bergs to uzskata par politiskās izšķiršanās rezultātu, jo nolūks bija “iekļaujošās klases”, bet brīdī, kad skolotājs ir sājā klasē, sākas izmisums…