Foto: LIAA Jelgavas biznesa inkubators

Uzņēmēji pielāgojas patērētāju paradumam “sēdēt internetā” 0

Līdz ar sociālo tīklu strauju attīstību, kā arī moderno tehnoloģiju sniegtajām iespējām cilvēki ārkārtīgi lielu daļu savas dzīves pavada tiešsaistes vidē. Šīm pārmaiņām pielāgojušies arī uzņēmēji, vēstīts laikraksta “Latvijas Avīze” pielikumā “Latvijas Bizness”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas
Arvien vairāk uzņēmēju savus potenciālos un esošos patērētājus uzrunā ar digitālo kanālu starpniecību.

Šobrīd lielākā daļa no dažādu biznesa jomu reklāmas budžeta aiziet tieši digitālajos kanālos, kuros dominē tādi interneta milži kā “Google” un “Facebook”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Sociālo tīklu eksperts Artūrs Mednis atzīst: “Reklāma sociālajos tīklos ir izrādījusies viena no efektīvākajām ne vien pieredzējušiem un lieliem uzņēmumiem, bet arī jauniem un maziem.”

Tā sniedz iespēju mērķēt precīzi uz to auditoriju, kuru uzņēmums vēlas uzrunāt. Tādas priekšrocības nesniedz tradicionālie reklāmas kanāli.

Izmantojot sociālos tīklus, uzņēmums var sasniegt ļoti konkrētu mērķauditoriju un padarīt savu reklāmu maksimāli efektīvu. Jāsaka gan, ka arī konkurenti nesnauž un meklē iespējas produktīvākai reklāmas budžeta tērēšanai.

Par uzmanību sociālajos medijos sacenšas visi, tajā skaitā tie, kas varbūt nav tiešie konkurenti, bet vēlas uzrunāt to pašu mērķ­auditoriju.

“Tāpēc, lai būtu soli priekšā konkurentam, jāseko līdzi digitālā mārketinga aktualitātēm, kas nemitīgi mainās,” uzsver A. Mednis.

Lai palīdzētu uzņēmējiem efektīvi pozicionēt un reklamēt savus produktus sociālajos tīklos, ir jākonsultējas ar jomas ekspertiem, kas zinās pastāstīt visaktuālāko informāciju.

Šādas apmācības saviem darbiniekiem izvēlas virkne uzņēmumu, kā arī biznesa inkubatori, kuru mērķauditorija ir topošie un jaunie uzņēmēji. Ar lielu regularitāti dažādu apmācību, tostarp digitālā mārketinga, organizēšanā izceļas Jelgavas biznesa inkubators.

Arī šī gada pašā ieskaņā pie Jelgavas apriņķa topošajiem un jaunajiem uzņēmējiem viesojās digitālās komunikācijas eksperte Ieva Knāķe, kura ar savu ilggadējo pieredzi sociālo tīklu efektīvā pārvaldīšanā un zīmola atpazīstamības veicināšanā konsultē uzņēmumus arī tālu aiz Latvijas robežām.

Aizvadītajā gadā vien viņa esot veikusi 78 lidojumus. Viesojoties pie Jelgavas biznesa inkubatora biedriem, I. Knāķe vairāk ieskicēja tieši “Instagram” mārketinga aktuālās tendences, kas palīdzēja vairāk izprast sava produkta reklamēšanas īpatnības, kā arī sociālo tīklu mehānismus.

Digitālās komunikācijas eksperte uzsvēra, ka visiem produktiem nav nepieciešama aktīva darbība sociālajos tīklos, jo īpaši “Instagram”.

Vispirms jāizvērtē produkta specifika un mērķauditorija, no tā izrietēs konkrētās reklamēšanas metodes, jo, piemēram, pārdodot suņu šampūnu, nav vajadzības regulāri publicēt ierakstus “Instagram”.

Reklāma
Reklāma

Cik interesantu saturu citiem šajā gadījumā ir iespēja regulāri piegādāt?

Lai netērētu velti laiku, kas sociālo tīklu administrēšanā ir visai ilgs, labāk ievietot maksas reklāmu “Facebook”, kas parādīsies arī “Instagram” lietotājiem.

Tomēr, ja produkta specifikācija pieļauj aktīvu darbību “Instagram”, tad vērts piesaistīt kādu sociālo tīklu ekspertu vai pašam veikt rūpīgu analīzi un sastādīt konkrētu rīcības plānu.

UZZIŅA

I. Knāķes ieteikumi tiem, kuri plāno izmantot vai jau izmanto “Instagram” sava produkta reklamēšanai:

• Primāri – jāveido biznesa konts.

• Katram ir savs sasniedzamais sekotāju skaits (dažādi zīmoli – dažādas ekspektācijas).

• Galvenais nav ierakstu skaits, bet gan to kvalitāte. Būtiski, lai “Instagram” lietotāji ar interesi pavada pēc iespējas vairāk laika pie konkrētā ieraksta, kā arī veic jebkādu interakciju, kas pēc tam liks algoritmiem strādāt uzņēmuma labā.

• Kvalitāti var panākt ar pārdomātu saturu un labiem fotoattēliem.

• Vislabāk “pārdod” attēli/video un pats pirmais teikums zem ieraksta.

• Katram produktam jāatrisina vismaz viena no trim galvenajām cilvēku vajadzībām – emocionālā, praktiskā, sociālā. Domājot par saturu, koncentrēties uz vienu no šīm vajadzībām (piemēram, reklamējot bērnu drēbītes, noteikti tiks domāts par praktisko vajadzību apmierināšanu, tāpēc reklāmas saukļi un saturs jāveido no konkrētā skata punkta).

• Šobrīd visvērtīgākā interakcija ir lietotāju komentāri zem ieraksta. Jo vairāk to būs, jo plašākai auditorijai parādīsies attiecīgais ieraksts. Līdzīgi, protams, ir ar “patīk” pogu un citiem klikšķiem, kas norāda, ka lietotājs ir veltījis laiku ierakstam.

• Lielāku skatījumu skaitu var panākt ar mirkļbirku izmantošanu.

• Regulārs monitorings – vismaz reizi dienā – ir ārkārtīgi svarīgs, lai saprastu, ko par produktu domā citi.

• Ja produkts tiek reklamēts ar influenceru starpniecību, rūpīgi jāizvērtē konkrētā influencera postu interakcija. Svarīgākais nav tas, cik liels ir sekotāju skaits, bet gan iesaiste pie viņa publicētajiem ierakstiem.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.