Reklāmfoto

Uzmanīgi ar uzmanību!
 0

Izrāžu ciklā “Personas kods” “Dirty Deal Teatro” 21. martā pirmizrādi piedzīvos laikmetīgās dejas, mūzikas un vizuālās mākslas izrāde “Pati uzmanība”, kuras uzmanības lokā nonāks… pati uzmanība jeb cilvēka uzmanības īpatnības, mehānismi un iespējas. 


Reklāma
Reklāma

 

7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
TV24
“Es neticu šādām sakritībām!” Slaidiņam aizdomas raisa ASV prezidenta Baidena pēkšņie lēmumi par Ukrainu un Trampa klusēšana
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

Pērn neatkarīgais teātris “Dirty Deal Teatro” piedāvāja vairākas tēmas, kas varētu kļūt par ierosmi jaunu izrāžu tapšanai. Viena no tām – izrāžu cikls “Personas kods” aicina pētīt cilvēka iekšējās un ārējās pasaules pētījumus. Nule tapusi izrāde “Pati uzmanība” pievēršas uzmanības fenomenam. Tās tapšanā iesaistījušies trīs jauni mākslinieki – jaunais horeogrāfs un laikmetīgās dejas dejotājs Sergejs Taraseņs, kurš ir Latvijas Kultūras akadēmijas absolvents un sevi dēvē par laikmetīgās dejas brīvmākslinieku (izrāde “Rezervisti” Ģertrūdes ielas teātrī (2012), “Līdzgaitnieks (2011)), izrādes mūzikas autors Kārlis Caune, kā arī videomākslinieks Gatis Ungurs.

Uzmanība ir tēma, kas aktuāla vienmēr, uzskata izrādes veidotāji. Ik mirkli, ik sekundes simtdaļu mūsu ikdiena saistīta ar nemitīgu uzmanības pārslēgšanu vai noturēšanu. Reklāmas stendā izlikts spilgts plakāts nav ievērības cienīgs, ja tam blakus stāv meitene minisvārkos, taču šī meitene neliks pat pamirkšķināt aci, ja tajā brīdī blakus notiks autoavārija. Novērsties no avārijas var likt vienkārši telefona zvans, un arī tas vairs neliksies svarīgi, ja svešs garāmgājējs uzsitīs pa plecu un uzrunās.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Mūsu uzmanību piesaista daudz lietu, tomēr, pievēršot uzmanību vienām, mēs zaudējam iespēju pievērsties citām. Neievērotās kļūst par iespējām, ko palaižam garām,” skaidrojot izrādē ieceri, stāsta S. Taraseņs, reizē uzsverot – izrāde tomēr pētīs tās lietas un parādības, kas izpelnās mūsu uzmanību.

“Mūsu uzdevums bija pirmoreiz vienā izrādē apvienot laikmetīgo deju, vizuālo materiālu un elektronisko mūziku,” atklāj horeogrāfs. Būtiski, ka ikvienam mākslas izpausmes veidam izrādē būs vienlīdzīga loma. “Mūzika un video nekalpos kā dejas fons vai deja nepapildinās mūziku un attēlu – katra vēstīs savu stāstu,” skaidro mākslinieks. “Arī izrādes tapšanas procesā ietekmējamies viens no otra – deja, mūzika, attēls top savstarpējā mijiedarbībā.”

Bet vizuālā materiāla veidotājs Kārlis Caune piebilst: “Uzmanība man ir konstanta cīņa pašam ar sevi. Likt sev kaut kam pievērsties var būt viens no grūtākajiem posmiem ceļā uz risinājumu. Reizēm gan izrādās, ka uzmanības trūkums vai pārpilnums ir bijis kas ļoti intuitīvs un vajadzīgs, bet uz to nevar paļauties – ar uzmanību jābūt uzmanīgam.”

Izrādes veidotāji teic – 40 minūšu ilgais priekšnesums būs arī viņu cīņa par skatītāju uzmanību. “Izrāde noteikti būs interesanta laikmetīgās dejas profesionāļiem un mīļotājiem, kā arī māksliniekiem, kas saistīti ar vides komunikāciju, vizuālo reklāmu, vizuālo mākslu kā tādu. Protams, gaidīts ir ikviens, kam nav vienaldzīga māksla un kas vēlas būt klāt radošā procesā, kurā iespējami atklājumi arī par pašu vērotāju,” teic S. Taraseņs.

 

VARBŪT NODER

Izrādes – 21. un 23. III 19.00.

Biļetes: “Biļešu paradīzes” kasēs un www.bilesuparadize.lv.

Biļešu cena: Ls 4 (skolēniem, studentiem, pensionāriem – Ls 3).

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.