Uzmanību un piesardzību! 1
Melnā ceļu statistika turpina augt. Latgalē slīd un apgāžas busiņš ar veselu jaunu sportistu komandu tajā. Zēni izdzīvo, trenera – šofera vairs nav. Kurzemē vēl viens atrod pēdējo piestātni upē. Kopsaucējs – zudusi vadāmība, brauciena virziena kontrole. Vainīgi laika apstākļi? Protams. Šis – ap nulli grādu – ir visgrūtāk prognozējamais ceļa segums. Bet vai tad mēs to nezinām? Tad kāpēc nekļūstam vēl mazliet lēnāki? Kāpēc nevadām savus auto maigi un vienmērīgi? Kāpēc neesam ielāgojuši, ka pat tāda šķietami nevainīga, nedrošības brīdī instinktīva darbība kā “gāzes” pedāļa atlaišana priekšējās (vai pilnas) piedziņas auto var novirzīt no gribētā kursa pavisam aplami?
Tādēļ svētku vēlējums – lai jūsu brauciens mierīgs un melodisks kā Ziemassvētku dziesma!
Un piesardzību ne tikai uz lielceļa. Ieklausieties!
“Pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta satiksmes organizācijas nodaļas statistikas, aptuveni 15% no Rīgā reģistrētajiem CSNg notikuši tieši lielveikalu autostāvvietās. Mūsu mērķis bija aktualizēt šo jautājumu un meklēt labākos risinājumus. Šobrīd, pēc vairāk nekā diviem gadiem, varam ar gandarījumu teikt, ka mūsu iniciatīva ir devusi rezultātus un satiksmes organizācija lielveikalu stāvvietās ir uzlabojusies,” informē LTAB valdes priekšsēdētājs J. Stengrevics, piebilstot, ka visbūtiskākie uzlabojumi veikti tirdzniecības centru “Spice” un “Alfa” stāvvietās.
Bet daudzos tirdzniecības un sabiedriskos objektos visā Latvijā satiksmes organizācija vēl aizvien ir nesakārtota. Tikai tāpēc, ka nav izvietotas kustību regulējošas zīmes, nav skaidrs, kur sākas autostāvvieta un kura no brauktuvēm ir uzskatāma par autostāvvietas galveno ceļu, kura – par pievedceļu. Bieži arī iesaistītās institūcijas sniedz pretrunīgus viedokļus, tāpēc autovadītājs, kurš uzskata, ka ir braucis pēc noteikumiem, var izrādīties vainīgā puse un ne tikai spiests remontēt spēkratu par saviem līdzekļiem, bet arī saņemt samazinātu Bonus-Malus klasi un lielāku nākamā gada OCTA cenu.