Uzlabotais skaistums: vai Latvijā atpazīstamas personības uzlabo savus foto pirms publicēšanas? 0
Žilbinoši balti zobi, izteiksmīgas acis, nevainojams grims un nevienas krunciņas – ir tik vienkārši iegūt perfektu uzskatu ar dažādām telefonos pieejamām fotogrāfiju uzlabošanas lietotnēm, raksta žurnāls “Privātā Dzīve”.
Modes māksliniece Indra Salveciča pieregulē krāsas
“Man nav laika, lai ņemtos ar Instagram piedāvātajiem filtriem. Parasti sagrozu bilžu krāsas un pieregulēju kontrastu. Vienīgā lietotne, kuru izmantoju, rūpējās, lai bildes būtu vienā tonalitātē. Visi slavenie blogeri izmanto šādu lietotni,” – stāsta modes māksliniece žurnālam “Privātā Dzīve” un atzīst, ka visas viņas bildes, kas apskatāmas Instagram kontā, tapušas ar mākslinieces Samsung telefonu, tāpēc viņa labi zinot, cik svarīga ir pareizā gaisma un rakurss, lai nebūtu fotogrāfiju ar ziliem ruņķiem zem acīm, piemēram.
Dziedātāja Liene Greifāne neredz jēgu sevis “uzlabošanai”
Bet dziedātāja Liene Greifāne atzīst, ka viņai patīkot niekoties ar dažādiem smieklīgajiem filtriem, piemēram, bieži viņa izmantojot Snapchat sejiņas. Ikdienā gan Liene nekādus foto filtrus neizmantojot, jo viņai tie liekoties pārāk mākslīgi.Dziedātāja tāpat sacīja, ka sevis uzlabošanai neredzot lielu jēgu, jo bieži taisot live screen, kur dažkārt esot redzama pat bez grima.
Dietoloģe Lolita Neimane vairāk paļaujas uz labu grimu
Dietoloģe žurnālam norādījusi, ka fotogrāfiju uzlabošana pagaidām viņai esot vēl sveša pasaule un ka viņa šajā lauciņā neesot pietiekoši advancēta. “Esmu iepazinusies ar iespējām, ko piedāvā Instagram, taču ikdienā ar tām neaizraujos”. Lolita atzīst, ka ir uztaisījusi pāris “selfijus”, taču ar to apstrādāšanu vēl nenodarbojoties, bet vairāk paļaujoties uz labu grimu.
Skaistumkonkursu organizatore Kristīne Lindenblate filtrus izmanto visās bildēs
Kristīne atzīst, ka Instagram piedāvātos filtrus viņa atklājusi jau pirms diviem gadiem un tos arī izmantojusi pilnīgi visās savās bildēs. Bet cenšoties nepārspīlēt. “Arī Play veikalā var lejupielādēt dažādas lietotnes, pat tādas, kas uzliek grimu vai novāc liekos tauciņus. Pamanu, ka slaidinošās lietotnes bieži lieto lielo izmēru meitenes, kuras piedalījušās skaistumkonkursos. Dzīvē viņas ir daudz lielākas! Arī manā Samsung telefonā ir opcijas, kas gan sašaurina seju, gan palielina acis. Dažādas fotogrāfiju uzlabojošās lietotnes, manuprāt, ir labs veids, kā celt savu pašazpiņu. Paglaimot savam ego,” – Kristīne saka žurnālam.
Režisore un producente Aija Strazdiņa viegli pasmīkņā par cilvēkiem pēc 30, kas publicē bildes ar zaķu ausīm
Režisore Aija Strazdiņa atzīst, ka izmanto vienu foto apstrādes programmu – Snapspeed. Tā radot labu krāsu korekciju. Aija saka, ka ir par skaisto, ja vien tas ir adekvāts, kā arī ir par saprātīgu krāsu korekciju attēliem. “Pieņemsim – sievietei viena krūts ir izteikti lielāka par otru, un viņa negrib, lai tas būtu redzams katrā bildē – neredzu neko ļaunu, ja izmanto lietotni, kas bildē izlīdzina krūšu izmēru. Ko darīt, ja grib tievāku seju? Mazāk jāēd kūkas! Ik pa brīdim Instagram ir bildes, kur cilvēkam fonā ir izliekušās kāpnes vai jūra – tās ir sekas neveiksmīiem mēģinājumiem fotogrāfijās sev palielināt krūtis. Ja cilvēka tā rīkojas, viņam ir milzīgi kompleksi,” – saka režisore. Tāpat atzīst, ka viegli pasmīkņā par tiem cilvēkiem, kuri jau sasnieguši 30 gadu vecumu, bet vēl aizvien publicē bildes ar zaķa ausīm vai deguniem. Aija atzīst, ka pati arī tādas ir taisījusi, bet neuzskata, ka tās ir jāpublicē. Kad viņa ieraugot cienījamu cilvēku ar zaķa ausīm, tas šķietot dīvaini.
Stiliste Kristīne Rudzinska uzskata, ka sociālajos tīklos visus vērtē kopējā kontekstā
Savukārt stiliste Kristīne Rudzinska apgalvo, ka viņas telefonā nav atrodama neviena fotogrāfiju uzlabošanas lietotne. Bildes, ko veido profesionāli fotogrāfi, vienmēr tāpat tiekot koriģētas, taču minimāli. “Tāpat kā vadot automašīnu, tev jāiekļūst kopējā plūsmā, ir jāiet līdzi laikam, ja esi sociālajos tīklos. Ja šobrīd valda šāda tendence – visi uzlabo savas fotogrāfijas, bet tu to nedari – tevi tāpat vērtēs kopējā kontekstā”. Stiliste uztver, ka ir jāzina spēles noteikumi sociālajos tīklos, jo īpaši, ja esi sabiedrībā atpazīstama persona, kas ar sociālajiem tīkliem uztur savu imidžu.