Uzlabo burāšanas infrastruktūru Rīgā 5
Lai stiprinātu burāšanas sporta un tūrisma nozares attīstību, kopš 2014. gada Rīgas brīvostas pārvalde sadarbībā ar Rīgas pilsētā esošajām jahtu ostām īsteno dažādus jahtu ostu infrastruktūras uzlabošanas projektus.
Šogad Interreg Igaunijas – Latvijas Pārrobežu sadarbības projekta “Austrumbaltijas jahtu ostu tīkla pilnveidošana un popularizēšana”, EST-LAT177” (EASTBALTIC HARBOURS) ietvaros modernizēta biedrības “Latvian Sailing Team” pārvaldītā Rīgas sporta burāšanas centra jahtu osta Matrožu ielā, Ķīpsalā. Izbūvēta jauna viļņlaužu sistēma – uz pusi pagarināts jau esošais viļņlauzis, kā arī izbūvēts vēl otrs – 64 m garš viļņlauzis/piestātne, kas turpmāk pasargās jahtu ostu no spēcīgo Ziemeļu vēju ietekmes. Tāpat uzstādīti arī vairāki jauni aprīkojuma elementi – tauvošanas pirksti, elektrības un ūdensapgādes pjedestāli un navigācijas bojas.
“Plānojam, ka veiktie uzlabojumi palielinās jahtu ostas ietilpību apmēram par 30%, nodrošinot mūsu spēju vienlaikus uzņemt līdz 130 jahtām”, stāsta Andrejs Buls, Rīgas sporta burāšanas centra pārvaldnieks, biedrības “Latvian Sailing Team” vadītājs.
Rīgas sporta burāšanas centru aktīvi izmanto dažādu ūdens aktivitāšu cienītāji no Latvijas un ārvalstīm. Plašāku starptautisku atpazīstamību tas ieguva 2018. gadā, pateicoties biedrības rīkotajam pasaules čempionātam burāšanā sporta jahtām PLATU25 klasē, kas bija pirmais šāda mēroga pasākums Latvijas vēsturē.
“Šobrīd notiek pārrunas par iespējām 2027. gadā Rīgā rīkot ORC (laivu klases bez ierobežojumiem) Pasaules čempionātu burāšanā. Lai uzņemtu šāda līmeņa sacensības, ir jāizpilda vairāki būtiski priekšnosacījumi, kas attiecas gan uz organizatoriskajiem, gan atbilstošas infrastruktūras jautājumiem. Pie tā pašlaik jahtklubā nopietni strādājam – līdztekus šogad jau veiktajiem infrastruktūras uzlabojumiem ceļam administratīvo ēku, plānojam papildu piestātņu uzstādīšanu, kas aprīkotas ar dzeramā ūdens un elektrības pieslēgumiem, strādājam arī pie labierīcību un dušu konteineru uzstādīšanas un citu modernai jahtu ostai nepieciešama aprīkojuma elementu nodrošināšanas,” stāsta biedrības “Latvian Sailing Team” vadītājs Andrejs Buls.
EASTBALTIC HARBOURS projekta jahtu ostu tīklā iekļautas vairāk nekā 70 Latvijas un Igaunijas ostas, popularizējot reģionu Skandināvijas un citu Eiropas valstu burātājiem. Projekta ietvaros tiek uzlabota jahtklubu infrastruktūra un pieejamība, kā arī notiek vairākas mārketinga aktivitātes, lai piesaistītu ārvalstu burātājus un arī veidotu Latvijas kā burāšanas galamērķa tēlu.
“Aizvien vairāk ārvalstu burātāju raugās uz mūsu ostām kā uz pievilcīgu galamērķi savam vasaras ceļojumam, ” stāsta Jūlija Jaunrodziņa, Rīgas plānošanas reģiona projekta mārketinga speciāliste, uzsverot, ka jahtu osta ir labs pamats arī citu tehnisko pakalpojumu un uzņēmējdarbības attīstībai. “Ir aprēķināts, katrs euro, kas tiek ieguldīts ostas infrastruktūrā, ilgtermiņā ienes četrus euro krastā”, stāsta J.Jaunrodziņa. “Tur, kur ir jahtas, vienmēr būs nepieciešami arī dažādi tehniskie servisi un citi pakalpojumi. Rīga burātājiem ir ļoti pievilcīga, jo osta atrodas pašā pilsētas centrā, kā arī šeit ir iespējams saņemt visus tehniskos servisu, turklāt ļoti labā līmenī un noteikti – par konkurētspējīgāku cenu nekā, piemēram, Skandināvijā, to vienmēr cenšamies popularizēt arī starptautisko burātāju vidū”.
Aprīkojuma piegādi un uzstādīšanu Matrožu ielas jahtu ostā veica SIA “Forston”, kas izraudzīta atklātas iepirkuma procedūras rezultātā.
EASTBALTIC HARBOURS projekta ietvaros Rīgas brīvostas pārvalde plāno ieguldījumus arī Ķīpsalas jahtu ostā, kuras apsaimniekotāja ir biedrība “Pilsētas Jahtklubs”.
Rīgas ostā šobrīd darbojas piecas jahtu ostas abos Daugavas krastos. Tās te var ienākt jebkura izmēra jahtas bez garuma, augstuma un iegrimes ierobežojumiem. Jahtām un atpūtas peldlīdzekļiem kuģošana ir atļauta visā Rīgas ostas akvatorijā.