Foto: AP/Scanpix/LETA

Uzdodoties par bankas darbiniekiem, izvilina internetbankas un maksājuma karšu datus 3

Pēdējā mēneša laikā Vidzemes reģionā no iedzīvotājiem izkrāpti teju 3000 eiro, informēja Valsts policijas (VP) Vidzemes reģiona pārvaldes vecākā speciāliste Zane Vaskāne.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

Valsts policija joprojām saņem informāciju no iedzīvotājiem par to, ka nezināmas personas, uzdodoties par bankas darbiniekiem, izvilina internetbankas un maksājuma karšu pieejas datus, kā rezultātā personas zaudē naudas līdzekļus.

Kārtējais krāpšanas gadījums noticis 22.maijā Gulbenē. Kāda iedzīvotāja vērsās VP Vidzemes reģiona pārvaldes Gulbenes iecirknī ar iesniegumu, ka no viņas bankas konta ar viltu tika izkrāpti 1000 eiro.

CITI ŠOBRĪD LASA
Sieviete saņēmusi īsziņu it kā no bankas ar aicinājumu atcelt darījumu.

Kā rezultātā, atverot īsziņā pievienoto saiti, no sievietes bankas konta pārskaitīta nauda 1000 eiro apmērā uz nezināmas personas kontu. Par notikušo sākts kriminālprocess, stāstīja Vaskāne.

Savukārt jūnija sākumā VP Vidzemes reģiona pārvaldē saistībā ar kļūšanu par krāpšanas upuri vērsās vēl cita sieviete.

Vidzemniece skaidroja, ka viņa pagājušās nedēļas beigās saņēmusi zvanu no nepazīstamas personas, kura uzdevusies par bankas darbinieku un lūgusi nosaukt bankas kartes numuru un citus datus.

Vēlāk sieviete konstatējusi, ka no viņas bankas konta ir noņemta nauda – 1150 eiro.

Par šo gadījumu policijā ir sākts kriminālprocess.

Policijas pārstāve atgādināja, ka svarīgi ir atcerēties, ka viltvārži zvana laikā informē personu par it kā aizdomīgu darījumu bankas kontā un, lai to anulētu, lūdz nosaukt kartes numuru, PIN kodu vai citu sensitīvu informāciju.

Krāpnieku mērķis ir iegūt citas personas piekļuves rīkus – lietotāja vārdu, paroles, maksājumu karšu datus, “SmartID” PIN kodus, lai vēlāk iegūtu piekļuvi konkrētās personas elektroniskiem finanšu līdzekļiem un pārskaitītu tos uz ārzemju kontiem, kurus izsekot ir ļoti grūti.

Valsts policija skaidroja, ka bankas darbinieki nekad attālināti neprasīs veikt tādas darbības, proti, telefonsarunas laikā sniegt iepriekš minētos datus.

Ja tiek saņemts aizdomīgs zvans, e-pasts vai jebkāda cita informācija, uzreiz jāsazinās ar banku.

Tāpat gadījumos, ja tiek zvanīts ar līdzīgu pieprasījumu, par to noteikti jāinformē policija, piefiksējot tālruņa numuru, no kura saņemts zvans.

Likumsargi aicina nevienam neatklāt savu interneta bankas paroli un pieejas kodus, kā arī šādus datus nesūtīt elektroniskajās vēstulēs.

Tāpat policija atgādina iedzīvotājiem būt uzmanīgiem un neiesaistīties apšaubāmos darījumos.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.