Uz skolu, pastu un slimnīcu tikai pa šaurām, aizaugušām taciņām! Dārziņu iedzīvotāji pieprasa veloceliņa izbūvi; gatavi arī piketēt 0
Teksts pulksten 14.35 papildināts.
Rīgas Dārziņu iedzīvotāji nolēmuši pieprasīt veloceliņa izbūvi līdz Dārziņiem, liecina internetā izplatītais apkaimes iedzīvotāju video.
Veloceliņa Rīgas centrs – Dārziņi izbūvei Rīgas pašvaldība plāno aizņemties līdzekļus Valsts kasē. Veloceļa “Centrs-Ķengarags-Rumbula-Dārziņi” posma no Dienvidu tilta līdz Ķengaraga ielai izbūvei plānots aizņemties 150 000 eiro, savukārt Krasta ielas veloceļa izbūvei – 1,04 miljonus eiro.
Kā video uzrunā norāda Dārziņu apkaimes iedzīvotāju pārstāve Agita Vismane-Bitmane, iedzīvotāji bijuši šokēti par to, ka veloceliņš tiks būvēts tikai līdz Ķengaraga ielai. Pēc šīs informācijas parādīšanās, sociālajos tīklos iedzīvotāji pauduši savu sašutumu, kā rezultātā otrdien Dārziņos tika sasaukta sanāksme, kurā bija iespēja apkaimes iedzīvotājiem paust savu viedokli.
“Veloceliņš ir vajadzīgs un es domāju, ka tas nav tikai Dārziņiem, tas varētu būt ceļš, kas tālāk ļoti skaisti turpinās līdz Ogrei. Tur pie Saulkalnes ir viens kilometrs, kas trūkst, lai varētu turpināt braukt pa dambi. Man šķiet, ka tā ir lieta, ko sen jau varēja diezgan viegli atrisināt,” stāsta kāda Dārziņu iedzīvotāja.
Kāds cits iedzīvotājs atbild uz jautājumu, kāpēc veloceliņš nepieciešams: “Primāri, lai vispār būtu iespēja jebkādā veidā bez sabiedriskā transporta vai privātā droši nokļūt Dārziņos. Nav iespējams ne ar velosipēdu, ne ratiņiem un kājām. Tikai pa taciņām vai Maskavas ielu!”
Šo viedokli papildina sieviete sakot, ka “taciņas nav pietiekami platas, lai pa tām varētu ar velosipēdu un velopiekabi braukt, arī ar bērnu ratiņiem tas ir gandrīz neiespējami! Ņemot vērā, ka Dārziņos nav ne izglītības, ne ārstniecības iestāžu, arī pasta nodaļa, kas apkalpo šo vietu, atrodas Ķengaragā, uzskatu, ka nav pieņemams fakts, ka nav reālas iespējas tur nokļūt ar kājām vai velosipēdu šobrīd!”
Vēl kāda sieviete atbild, ka, lai gan līdz darbam ar divriteni jābrauc vien pusstunda, viņa vienmēr izbrauc divas stundas ātrāk, jo ar divriteni bail braukt pa Maskavas šoseju.
Noskaidrojies, ka lēmuma, nebūvēt celiņu līdz Dārziņiem, neesot bijis, taču oficiālas informācijas par to neesot. Ja iedzīvotāji nesaņems oficiālu informāciju par veloceliņa būvniecības plāniem, tad 23. augustā Dārziņos notiks pikets.
Kā aģentūra LETA noskaidroja Rīgas domē, iecere pabeigt veloceļu nav atmesta, bet ir nepieciešams atrast finansējumu un panākt zemesgabalu atsavināšanu.
Veloceļš Centrs -Dārziņi kopā iecerēts 17 kilometru garumā. No tā daļa ir Ķengaraga promenāde, kas tika izbūvēta pirms aptuveni desmit gadiem. Pēc promenādes izbūves veloceļš tika pagarināts pa posmiem. Tagad tas ir izbūvēts līdz Rumbulai, atlicis vēl posms līdz Dārziņiem, Aroniju ielai.
Kopā nepieciešams atsavināt 13 zemesgabalu daļas. Tāpat iespējamais risinājums šķērso vairākus grāvjus, kā rezultātā infrastruktūras veidošanā būtu nepieciešams izbūvēt vairākus tiltiņus pār ūdens ietecēm Daugavā, rezultātā – veloinfrastruktūras izbūves izmaksas mērāmas vairākos miljonos eiro.
Izvērtējot pieejamo finansējumu, tā iespējamo izmantošanu un lokācijas vietu, tika pieņemts lēmums īstenot tos posmus, kuru īstenošanai nav nepieciešamas milzīgas investīcijas – tagad dome lēma par aizņēmuma ņemšanu posma izbūvei no Dienvidu tilta līdz Ķengaraga ielai.