Uz Krievijas robežas izveidojušās garas kravas automašīnu rindas 3
Šorīt, 1.decembrī, uz Latvijas-Krievijas robežas līdz ar neskaidrībām par turpmāko TIR karnešu regulējumu izveidojušās garas kravas automašīnu rindas, Terehovas robežkontroles punktā paredzamais gaidīšanas laiks ir pat 15 stundas, liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) operatīvā informācija.
Kā noskaidroja biznesa portāls “Nozare.lv”, īsi pēc plkst.9 Terehovā, uz autoceļa Jēkabpils-Rēzekne-Ludza-Krievijas robeža rindā gaidīja 260 automašīnas, un paredzamais gaidīšanas laiks ir 15 stundas. Kā liecina VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) informācija, vēl 30.novembrī Terehovas robežkontroles punktā rindu nebija.
Pāternieku robežkontroles punktā bija 65 kravas automašīnu rinda, paredzamais gaidīšanas ilgums aptuveni 12 stundas.
Savukārt Grebņevas un Silenes robežkontroles punktos rindā stāv 60 automašīnas, un paredzamais gaidīšanas ilgums Grebņevā ir 6 stundas, bet Silenē – 10 stundas.
Saskaņā ar VID datiem pēdējās diennakts laikā Krievijas robežu ir šķērsojušas 230 automašīnas.
Kā jau ziņots, no šodienas pārvadātājiem nav iespējams izmantot TIR karneti kā galvojumu dokumentu tranzīta kravu nogādāšanai Krievijā, informēja VID.
Krievijas Federālais muitas dienests iepriekš informēja VID Muitas pārvaldi, ka no 19.novembra TIR karneti nebūs iespējams izmantot kā tranzīta deklarāciju un galvojumu kravu pārvadājumiem Krievijā, kravas no Latvijas ievedot Krievijā caur Federālā muitas dienesta Ziemeļrietumu muitas pārvaldes pakļautībā esošajiem muitas kontroles punktiem, savukārt no šī gada 1.decembra šāds ierobežojums stāsies spēkā visā Krievijas teritorijā.
Ja trīs stundu laikā pēc iebraukšanas Krievijā robežšķērsošanas vietā pārvadātājs nepieteiks attiecīgo muitas procedūru, krava tiks atgriezta atpakaļ uz Latviju.
Asociācijas “Latvijas auto” prezidents Valdis Trēziņš iepriekš teica, ka esot jāgatavojas rindām uz Latvijas-Krievijas robežas. Tikšot meklēta cita garantiju sistēma, taču esot skaidrs, ka papildu maksas būs jāsedz kravas saņēmējam Krievijā. Tas sadārdzināšot transportēšanas izmaksas, turklāt sākotnēji bremzēs transporta plūsmu, skaidroja Trēziņš.
VID atgādina, ka atpakaļ atgrieztajām kravām ir jāiesniedz ievešanas kopsavilkuma deklarācija un nekavējoties, bet ne vēlāk kā trīs stundu laikā, jāpiemēro muitas noteikumos atzītais preču izmantošanas veids – tranzīts, preču pagaidu glabāšana.
Pēc 19.novembrī ieviestajiem ierobežojumiem liela daļa pārvadātāju nogaidīja, līdz ar to būtiskas problēmas uz Latvijas-Krievijas robežas netika konstatētas.