Uz darbu ar velosipēdu Rīgā brauc vairāki tūkstoši cilvēku 0
Latvijas Riteņbraucēju apvienības un vortāla “Veloriga.lv” kopīgi rīkotajā velosipēdistu skaitīšanā konstatēts, ka darbadienu rītos uz darbu Rīgā ar velosipēdu brauc vairāki tūkstoši cilvēku, aģentūru LETA informēja “Veloriga.lv” redaktors Romāns Meļņiks.
Velosipēdu skaitīšana 29.jūnija rītā tika organizēta vienlaikus uz Vanšu, Akmens, Salu, Dienvidu, Gaisa (VEF), Zemitānu un Deglava tilta, kā arī uz veloceliņa Skolas ielā. Kopumā saskaitīti 1377 uz darbu braucošie riteņbraucēji. 29.jūnijā laikā no plkst.8 līdz 9 Vanšu tiltu centra virzienā šķērsojuši 296, bet Pārdaugavas – 102 riteņbraucēji jeb kopumā vidēji 6,6 riteņbraucēji minūtē salīdzinājumā ar tikai 1,5 velosipēdistiem 2008.gadā.
VEF Gaisa tiltu stundas laikā centra virzienā šķērsoja 200, bet Juglas virzienā – 114 riteņbraucēji jeb 5,23 velosipēdisti minūtē. Uz Skolas ielas veloceliņa šajā laikā fiksēti 202 braucēji, no tiem centra virzienā – 125, bet prom no centra – 77 riteņbraucēji. Akmens tiltu šķērsoja 183 braucēji, no tiem centra virzienā – 127, bet virzienā uz Pārdaugavu – 56. Salu tiltu šķērsoja 96 braucēji, no tiem centra virzienā – 57, bet Pārdaugavas – 39.
Deglava tiltu tajā pašā laikā šķērsoja 90 velosipēdisti, tostarp 67 centra, bet 23 Pļavnieku virzienā. Zemitānu tiltu šķērsoja 52 riteņbraucēji, no kuriem 36 brauca centra, 16 – Purvciema virzienā, savukārt uz Dienvidu tilta tika fiksēti 42 velosipēdisti, no kuriem 23 brauca centra, bet 19 – Pārdaugavas virzienā.
Velosipēdistu plūsmas visās šajās vietās ir mērītas arī iepriekš, taču salīdzināšanai ar iepriekšējiem der tikai Vanšu tilta dati, jo citviet velosipēdisti tika skaitīti citā diennakts laikā – pamatā pēcpusdienās. Tāpēc, apkopojot un apspriežot skaitīšanas rezultātus, secināts, ka būtu lietderīgi velosipēdistu skaitīšanu veikt arī pēcpusdienās, kas varētu notikt jūlija beigās vai augustā.
Ņemot vērā, ka riteņbraucēji uz darbu brauc arī pa citām ielām, pēc Latvijas Riteņbraucēju apvienības un vortāla “Veloriga.lv” aplēsēm kopīgais uz darbu ar velosipēdu braucošo skaits Rīgā varētu būt vairāki tūkstoši.
“Mērķis bija apzināt uz darbu braucošo velosipēdistu skaita izmaiņas kopš iepriekšējām skaitīšanas reizēm 2008. un 2009.gadā. Ir vasara, skolās ir brīvlaiks, rīta agrumā ar riteni reti kāds brauc tik vizināšanās dēļ. Līdz ar to varam diezgan precīzi fiksēt, kā mainījusies velosipēda kā ikdienas transporta popularitāte braucieniem uz darbu,” skaidro Meļņiks.
“Mainās riteņbraukšanas tendences. Vairāk sāk pārvietoties dāmas. Svārkos, eleganti ģērbušās ar cēliem sieviešu riteņiem, tādējādi nomainot kalnu velosipēdu tradīcijas un parādot to, ka velosipēds ir nevis radīts sportam, bet tas ir ikdienišķs transporta līdzeklis, līdzīgi kā automašīna vai trolejbuss,” stāsta Latvijas Riteņbraucēju apvienības (LATRIT) valdes priekšsēdētājs Viesturs Silenieks.
“Riteņbraucēju skaits procentuāli pieaug ātrāk nekā riteņbraucējiem domātā infrastruktūra. Šāda veida statistika ir svarīga ne tikai infrastruktūras plānošanai, bet arī ceļu satiksmes negadījumu analīzē – ceļu satiksmes negadījumi jāanalizē proporcionāli riteņbraucēju skaitam, nevis absolūtos skaitļos. Uzskatu, ka ir nevis vairāk negadījumu ar riteņbraucējiem, bet daudzkārt ir palielinājies riteņbraucēju skaits. Taču objektīvi varam runāt tikai tad, kad būs objektīvi rādītāji. Tādēļ pēc LATRIT iniciatīvas, sadarbojoties ar Dānijas Karalistes vēstniecību un Rīgas domi, ir plānots uzstādīt velosipēdu skaitītāju – sākotnēji uz Vanšu tilta un uz Brīvības ielas veloceliņa, lai dati būtu nevis stundu dienā pāris reizes gadā, bet gan visu diennakti gada garumā,” stāstīja Silenieks.