Ušakovs: nav mana darīšana! 18
Iļģuciemā Rīgas pašvaldībai piederošais namu apsaimniekotājs “Rīgas namu pārvaldnieks” bez sekmēm “pieradina” pensijas vecuma cilvēkus pie interneta, liekot vest ūdens skaitītāju rādījumus septiņas astoņas pieturas ar sabiedrisko transportu, tērējot naudu, laiku un dažkārt riskējot ar veselību.
Ņirgājas vai “pieradina”?
Šo vēsti redakcijai nodeva sašutušais “Latvijas Avīzes” lasītājs Jānis no Lidoņu ielas. Agrāk ūdens skaitītāju rādījumus varēja nodot turpat tuvējā iecirknī, patlaban tie ir jāved uz Rīgas pašvaldībai piederošā SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” iecirkni “Kurzeme” Mārtiņa ielā 7. “Es iekāpju savā automašīnā un skaitītāju rādījumus aizvedu. Sirds sāp, skatoties, kā dažkārt senioriem ar lielu piepūli ir jāmēro tālais ceļš. Kā mēram Ušakovam nav kauna? Kāpēc viņš ņirgājas par nevarīgiem cilvēkiem?” tā Jānis.
Lidoņu ielā pie 13. nama sastaptā Viktorija Bordunova uzsvēra – ūdens skaitītāju rādījumus uz tālo Mārtiņa ielu 7 ved vesels kvartāls Iļģuciema iedzīvotāju. Ņiprā Bordunovas kundze ir sava nama vecākā. Uzzinājusi, ka esmu žurnālists, viņa norāda uz dziļajām bedrēm pagalmā un nekopto rotaļu laukumu, kur māmiņām pat nav kur apsēsties, un pauž neizpratni, kā galvaspilsētas mērs var lepoties ar sakoptajiem pagalmiem. Sabiedriski aktīvajai seniorei izskaidrojuma par Rīgas pašvaldībai piederošā namu apsaimniekotāja neieinteresētību ērtību nodrošināšanā saviem klientiem un apkārtnes sakopšanā nav.
“Spiež” uz internetu
“Rīgas namu pārvaldnieka” Kurzemes iecirknī skaidroja, ka ūdens skaitītāju rādījumus var nodot arī internetā. Uzņēmumā vēlas piespiest iedzīvotājus skaitītāju rādījumus nodot internetā. Ko darīt tiem, kas aizvien nemāk rīkoties ar datoru? Varbūt tomēr var kā citos galvaspilsētas rajonos kāpņu telpās atstāt kastītes rādījumiem, kurus sētnieks tālāk nogādā apsaimniekotājam? Kurzemes iecirkņa lietvede uz šo jautājumu neatbildēja, ieteica pamēģināt rakstīt iesniegumu. Iecirkņa vadītāja pienākumu izpildītāju Vladimiru Telešu viņa darba vietā nesastapu.
Savukārt Rīgas pašvaldības kapitāldaļu turētājs “Rīgas namu pārvaldniekā” mērs Nils Ušakovs ar preses sekretāra ziņu pavēstīja, ka šis jautājums nav viņa pārziņā, tas esot jārisina “Rīgas namu pārvaldniekam”.
V. Bordunova ar pārliecību teic, ka seniorus neizdosies “pieradināt” pie datora. Arī viņai dzīvoklī ir dators, tomēr izmantot to baidoties. Viktorijas kundze mācoties gan internetbankā veikt naudas pārskaitījumus, tomēr tas esot ļoti sarežģīti.
“Rīgas namu pārvaldnieka” Kurzemes iecirknī darbinieces pastāstīja, ka kopš februāra un arī patlaban ūdens skaitītāju rādījumus Lidoņu ielas iedzīvotāji atkal var nodot Dzirciema ielā 52, turpat kur agrāk. V. Bordunova, nama vecākā, šo vēsti nezināja. Tātad iedzīvotājiem par jauno kārtību nav ziņots… Līdz Dzirciema ielai 52 ir jābrauc četras pieturvietas…
“Rīgas namu pārvaldnieka” Komunikācijas nodaļas projektu vadītāja Santa Vaļuma uzsver – skaitītāju rādījumu nodošana papīra veidā “ir novecojusi”. Uz manu jautājumu, kāpēc Lidoņu ielas un apkārtējo ielu iedzīvotāji nevar ūdens skaitītāju rādījumu veidlapas, līdzīgi kā citu priekšpilsētu iedzīvotāji, iemest īpašā kastītē turpat savā kāpņu telpā, saņēmu atbildi – ir daudz mūsdienīgāki veidi. Vaļuma vērsa uzmanību uz vairākām citām rādījumu nodošanas iespējām, kas ir izdevīgas apsaimniekotājam, tomēr no seniora var prasīt papildu naudas ieguldījumu un jaunu prasmju apgūšanu, kas cienījamā vecumā nav tik viegli.
“Skaitītāju rādījumu iesniegšana, aizpildot veidlapas, nebūt nav vienīgais veids, kā iespējams iesniegt ūdens patēriņa skaitītāju rādījumus, – tos iespējams iesniegt gan attālināti, gan arī klātienē. Attālināti skaitītāju rādījumus iespējams iesniegt bezmaksas pašapkalpošanās vortālā www.e-parvaldnieks.lv, kā arī nosūtot īsziņu. Šajā gadījumā instrukcija pieejama “Rīgas namu pārvaldnieka” klientu apkalpošanas centros, kā arī mājas lapā www.rnparvaldnieks.lv,” skaidroja uzņēmuma pārstāve.
S. Vaļuma arī teic, ka aptuveni 90 000 (tātad trešā daļa) uzņēmuma klientu jau ir reģistrējušies bezmaksas pašapkalpošanās vortālā www.e-parvaldnieks.lv un izmanto iespēju saņemt ikmēneša rēķinu elektroniski, teju 40 000 klientu skaitītāju rādījumus iesniedz vortālā. Protams, priecē mūsdienu tehnoloģiju izmantošana, tomēr ir arī redzams, ka “Rīgas namu pārvaldnieks” nepietiekami ir apmācījis savus klientus to izmantot. Pašvaldības uzņēmums arī necenšas padarīt rādījumu vākšanu senioriem vismaz kaut nedaudz ērtāku.
Ejiet uz klientu centru!
“Rīgas namu pārvaldnieka” pārstāve uzsver – klātienē skaitītāju rādījumus iespējams iesniegt jebkurā no 11 klientu apkalpošanas centriem, “jebkurā, kas klientam ir tuvāks vai ir pa ceļam, dodoties uz darbu, vedot bērnu uz skolu vai bērnudārzu”. Daudzi seniori gan vairs nestrādā… V. Bordunova savukārt vērš uzmanību, ka lielākā daļa Lidoņu ielas apkārtnē dzīvojošo cilvēku darba spējīgā vecumā ar ģimenēm ir aizceļojuši uz citām valstīm. S. Vaļuma kā īpašu ērtību norāda, ka Rīgas klientu centrā papildus ir pieejams arī skaitītāju rādījumu iesniegšanas terminālis, kur klienti var paši skenēt rēķinu un ievadīt rādījumus, uzreiz arī redzot ūdens patēriņa apjomu, kas tiks reģistrēts, tādējādi izvairoties no iespējamām kļūdām, kas var rasties, ja klients pieļāvis, piemēram, kādu drukas kļūdu. Brauciens no Iļģuciema uz Rīgas centru senioriem nozīmētu divas reizes garāka ceļa mērošanu sabiedriskajā transportā nekā līdz Mārtiņa ielai, turklāt vēl ar pārsēšanos…