Foto: AFP/Scanpix/LETA

“Unilever” pieprasa piegādātājiem nodrošināt saviem darbiniekiem universālo iztikas minimumu 1

Olafs Zvejnieks, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Lasīt citas ziņas

Pasaules pārtikas, higiēnas un sadzīves ķīmijas ražošanas gigants “Unilever” paziņojis, ka visiem tā piegādātājiem līdz 2030. gadam jānodrošina saviem darbiniekiem nevis vienkārši alga, bet gan universālais iztikas minimums.

Ar to tiek saprasts, ka algai jābūt pietiekami lielai, lai nodrošinātu darbiniekiem izglītību, transporta izdevumu segšanu, apģērba iegādi un apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Minētie noteikumi attiektos uz apmēram 60 tūkstošiem dažādu piegādātāju 160 valstīs. Līdz šim “Unilever” prasības par algu ietvēra tikai noteikumus par godīgu samaksu, maksu par virsstundām un dažādu ar samaksu saistītu papildu labumu piešķiršanu.

“Divi lielākie draudi, ar kuriem šobrīd saskaras pasaule, ir klimata pārmaiņas un sociālā nevienlīdzība,” uzsver “Unilever” valdes priekšsēdētājs Alans Džops.

“Aizvadītais gads neapšaubāmi ir pastiprinājis sociālo šķelšanos, tādēļ nepieciešama izšķirīga un kopīga rīcība, lai veidotu sabiedrību, kas spēj uzlabot dzīves apstākļus, pieņem dažādību, palīdz augt talantiem un piedāvā iespējas visiem.”

“Unilever” ne tikai paziņojis, ka līdz 2030. gadam pieprasīs savu piegādātāju darbiniekiem nodrošināt algas izmaksu, kas spēj segt iepriekš minētos izdevumus, bet arī izvirzījis citus mērķus.

Starp tiem ir: solījums katru gadu līdz 2025. gadam divus miljardus eiro tērēt iepirkumiem no uzņēmumiem, kuru īpašnieki vai vadītāji ir no nepietiekami pārstāvētajām sociālajām grupām; līdz 2025. gadam palīdzēt pieciem miljoniem mazo un vidējo uzņēmumu augt, nodrošinot pieeju prasmēm, finansējumam un tehnoloģijām; palielināt reklāmas aktivitātēs iesaistīto cilvēku dažādību; nodrošināt, ka visi uzņēmuma darbinieki tiek pārapmācīti līdz 2025. gadam un tiem ir pieejamas elastīgas nodarbinātības iespējas līdz 2030. gadam; kā arī nodrošināt 10 miljonu jauniešu apmācību, sagatavot viņus darba tirgum.

Reklāma
Reklāma

“Unilever” darbojas virknē nozaru – pārtikas, dzīvnieku pārtikas, higiēnas un mājsaimniecības ķīmijas preču, sulu, gāzēto dzērienu, tējas un kafijas ražošanā un citās. No vairāk nekā 400 zīmoliem, kas pieder koncernam, pazīstamākie ir “Axe”, “Hellman’s”, “Knorr”, “Lipton”, “Magnum”, “Dove” un “Rexona”.

Jāatzīmē, ka par atbildīgu iepirkumu politiku pēdējos gados ir paziņojusi veselu virkne globālo uzņēmumu – datorprogrammu ražotājs “Microsoft”, vācu ķīmijas un patēriņa preču ražotājs “Henkel”, saldumu un dzīvnieku barības ražotājs “Mars Inc.”, pārtikas ražotājs “Nestle”, sporta apģērbu un apavu ražotājs “Nike”, mikroshēmu ražotājs “Intel”, datoru ražotājs “Dell”, apģērbu ražotājs “Burberry”, tirdzniecības tīkls “Marks & Spencer” un daudzi citi biznesa pasaulē pazīstami vārdi.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.