Daiga Mazvērsīte
Daiga Mazvērsīte
Foto – Valdis Semjonovs

– Neslēpsim, grāmatā iedzīvojas arī šie momenti… 2

Deviņdesmitajos gados presē parādījās ziņas, ka dzīvē ienākusi liela un skaista mīlestība, taču ne katrai lemts īstenoties lielā un skaistā kopdzīvē… Uldim kā jau daudziem tā laika radošiem cilvēkiem atņēma to galveno instrumentu, ar ko varēja izpausties. Tas bija Radio orķestris, kuru likvidēja 1995. gadā. Tolaik pastāvēja dilemma, ko likvidēt – Radio kori vai orķestri? Nez kāpēc diskusijas nenotika, vien Uldis pats publicēja lielu rakstu ar jautājumu – kāpēc jāatsakās no orķestra? Mūziķi sapratīs – ja vajag iestudēt skaņdarbu, radīt lielisku aranžējumu un nav tās savas radošās “bandas”, tad kur ies? Protams, pie radio mūziķiem, kuri ir savējie, profesionāļi… ­Stabulniekam arī bija pieeja radio studijā, bet, ja tev atņem šo instrumentu, nav vairs arī stimula rakstīt, un beigās viņš tā arī iekapsulējās kroga muzikanta nišā pianista amatā.

– Tie jau pavada, kaut arī cenšos izvairīties. Jo esmu tik ļoti bieži saskārusies ar situācijām, ka dižs mākslinieks dzīvē izrādās liels sivēns… Uz Uldi to, protams, nekādi nevar attiecināt. Viņš varbūt netika galā ar kādiem ģimenes galvas pienākumiem, taču viņa sieva jau zināja, uz ko iet, saistot savu dzīvi ar talantīgu, aizrautīgu mūziķi…

Reklāma
Reklāma
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
Lasīt citas ziņas

– Kas īsti notika, ka talantīga cilvēka dzīve, kas virzījās kalnup, strauji mainīja virzienu?

– Par pēdējiem gadiem daudz neprašņāju. Ir dažādi viedokļi dzīvesbiedrei un draugiem, kuriem likās, ka Uldis tika turēts gandrīz vai kā ieslodzījumā. Taču, ja cilvēks ir mazliet neaprēķināms, tad ļoti labi saprotu viņa dzīvesbiedri Rutu – bail, kas to zina, kā beigsies viņa kārtējais izgājiens. Un veselība vairs nebija kā jaunībā, kad viss beidzās labi un draugi vienmēr palīdzēja tikt mājās, vienmēr pietika naudas taksītim…

CITI ŠOBRĪD LASA

Uldis bija ļoti tāls no politikas, nebija kā dažs labs cits, kurš izvirzīja sevi par līderi, bija kolektīvu dibinātājs, vadītājs un producents, kam šī lieta patika. Uldis gluži pretēji nerāvās pie karjeras grožiem, vienmēr teica, ka nepatīkot par vagaru būt, nepatīkot komandēt. Arī vokāli instrumentālā ansambļa vadīšana bija ļoti sarežģīta, no tās viņš gribēja tikt vaļā, kā vien varēja, un bija priecīgs, kad tas posms dzīvē beidzās. Jo nu varēja būt īsts brīvmākslinieks.

Ulda Stabulnieka stihija tomēr bija šie varbūt dažreiz pat spontānie koncerti. Man bija tā laime dziedāt Konservatorijas radošās jaunatnes kamerkorī, ko diriģēja Juris Kļaviņš. Izbraukājām Kuldīgu un vēl vairākas pilsētas, Ulda autorkoncerti astoņdesmito gadu vidū bija notikums. Kā publika viņu uzņēma – brīnišķīgi, silti, vienmēr skanēja “Tik un tā” un, protams, Ulda kora dziesmas. Autors vienmēr labprāt sēdās pie klavierēm, mācēja sarunāties ar publiku. Tas bija lielais pluss. Arī tāpēc man gribējās rakstīt grāmatu, balstoties uz mūsu pirms vairāk nekā desmit gadiem notikušām intervijām, jo Uldis ir lielisks stāstnieks, brīnišķīgs runātājs, mācēja arī to savu dzīves nebūšanu draugiem un citiem klausītājiem pasniegt ar tādu sirsnīgi labsirdīgu ironiju, ka visiem bija skaidrs – gan viņš tiks galā, un nevienam prātā neienāca, ka viņš tomēr varētu galā netikt…
Deviņdesmitajos gados presē parādījās ziņas, ka dzīvē ienākusi liela un skaista mīlestība, taču ne katrai lemts īstenoties lielā un skaistā kopdzīvē… Uldim kā jau daudziem tā laika radošiem cilvēkiem atņēma to galveno instrumentu, ar ko varēja izpausties. Tas bija Radio orķestris, kuru likvidēja 1995. gadā. Tolaik pastāvēja dilemma, ko likvidēt – Radio kori vai orķestri? Nez kāpēc diskusijas nenotika, vien Uldis pats publicēja lielu rakstu ar jautājumu – kāpēc jāatsakās no orķestra? Mūziķi sapratīs – ja vajag iestudēt skaņdarbu, radīt lielisku aranžējumu un nav tās savas radošās “bandas”, tad kur ies? Protams, pie radio mūziķiem, kuri ir savējie, profesionāļi… ­Stabulniekam arī bija pieeja radio studijā, bet, ja tev atņem šo instrumentu, nav vairs arī stimula rakstīt, un beigās viņš tā arī iekapsulējās kroga muzikanta nišā pianista amatā.
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.