Ulda Balgas “Kniede” – Latvijas Fotogrāfijas muzejā
 0

Latvijas Fotogrāfijas muzejā līdz 29. septembrim skatāma fotogrāfa Ulda Balgas izstāde “Kniede”. Mākslinieks darbu pie savas kolekcijas aizsāka 2007. gadā Venēcijas biennāles apmeklējuma laikā un pabeidza 2011. gadā. 


Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

“Plašās mākslas ekspozīcijas beigās “Arsenālā” nonācu vietā, kas glabāja zīmes no senās kuģu būvētavas. Milzīgās metāla tvertnes, šķiet, bija aizgājušo laiku liecinieces un gaisā vēdīja vecu eļļu smārds. Manu uzmanību saistīja šo subjektu skarbais dizains ar milzīgo kniežu galvām, un arī tas, kā šo vietu sāk iekarot zaļie augi. Tas viss kopā radīja nojausmu par Jaudu,” atceras mākslinieks.

Skatītāju noteikti saistīs autora vērojums par “kniedēm” kā industriāla elementa estētisko pusi. Gan pati forma, gan to dažādie savirknējumi ritmos, pārejot no mazākiem apjomiem uz lielākiem un atpakaļ, it kā raksturo fotogrāfa U. Balgas subjektīvo pasaules uztveri. Pats autors min, ka, vērojot no reizes uz reizi šīs konstrukcijas, viņu ieinteresēja šis cilvēka radītās vides un dabas konflikts. Atstātās industriālās konstrukcijas pamazām arvien vairāk pārņem vīteņaugi, kas lieliski papildina fotogrāfiju kompozīcijas. Tieši šī cilvēka un dabas konflikta estētiskā puse kļuva par nozīmīgu sastāvdaļu ilgstošā vērojumā, ko autors piedāvā aplūkot savā izstādē. “Industriālā laikmeta objektu savdabība šodien kļuvusi par vēsturi nedaudz paskarbas poēzijas iesaiņojumā,” stāsta U. Balga.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kolekcijai “Kniede” ir būtiska nozīme autora četrdesmit gadus ilgajā fotogrāfa pieredzē. Līdz šim U. Balga ir pazīstams ar kolekcijām “Deviņas ribas” un “Atmiņas par radiatoru”, darbu sēriju “Formatizācija” un “Pedvāles arheoloģija”.

Fotogrāfs Arno Marnics par savu kolēģi saka: “Autors ir atradis tieši sev atbilstošu formu – līdz ar laikmetīgajām fotogrāfijas iezīmēm izteikties sēriju un kolekcijas veidā, nevis vienkārši ar klasisku vēstījumu atsevišķās fotogrāfijās.

Ne velti, savulaik darbojoties Valkas fotoklubā “Reflex”, U. Banga tika uzskatīts par tā laika avangardistu, kas meklē kardināli atšķirīgu izteiksmes veidu no tolaik pastāvošajām izteiksmes formām.”

U. Banga ar fotogrāfiju nodarbojas kopš vidusskolas gadiem. Organizējis septiņas personālizstādes un piedalījies vairākās grupu izstādēs Latvijā un ārpus tās. Viņa darbi atrodami Latvijas Fotogrāfijas muzeja, Millersvilles Universitātes (ASV), Valkas novadpētniecības muzeja un Talsu novada muzeja kolekcijās. No 1999. gada U. Balga vada Talsu fotoklubu.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.