Apsūdzētais bijušais “Latvijas dzelzceļa” vadītājs Uģis Magonis
Apsūdzētais bijušais “Latvijas dzelzceļa” vadītājs Uģis Magonis
Foto: Ieva Leiniša/LETA

Magoņa kukuļošanas tiesā izceļas strīdi par viņa sievas radurakstiem 5

Kāds sakars Uģa Magoņa krimināllietai, Krimas okupācijai un Latvijas prezidentam? Saistība ir. Igauņu uzņēmēja Oļega Osinovska biznesa intereses Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcā pamatīgi cieta no Krievijas un Rietumu attiecību atsaluma pēc 2014. gada notikumiem Ukrainā. Un centieni rūpnīcu glābt arī noveda pie apsūdzībām Magonim un Osinovskim kukuļošanā, vēstīja “TV3 Ziņas”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
“Varbūt kāds pilsonis par to naudu māju uzcēla…” ļaudis diskutē, vai 150 000 eiro par “Dimdiņu” zīmola maiņu nav pārmaksāts
Lasīt citas ziņas

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca jau kopš padomju laikiem remontē pa Krievijas sliežu ceļiem kursējošos vilcienus – vēsturiski ik gadu Krievijas dzelzceļa pasūtījumi sastādīja trešdaļu līdz pusi tās apgrozījuma. Tomēr 2014. gada vasarā pēc Krimas okupācijas naudas avots apsīka. Politiskā atsaluma dēļ Krievijas puse savas lokomotīves uz Daugavpili vairs nesūtīja Kaimiņvalsts dzelzceļa priekšnieks Vladimirs Jakuņins personīgi atteicies parakstīt jaunu līgumu. Tā piektdien, 6.aprīlī, tiesā liecināja Daugavpils rūpnīcas valdes locekle Natālija Petrova.

Pēc Krimas notikumiem Daugavpils rūpnīca strauji nonāca bankrota priekšā. Cenšoties glābties tā vērsās visās Latvijas ministrijās izņemot Veselības un Izglītības. Tālaika aizsardzības ministrs Raimonds Vējonis pat personīgi apmeklēji rūpnīcu, lai spriestu, vai tur nevarētu pildīt militāros pasūtījumus, piemēram, ražot tanku platformas. Bet tas viss beidzies ar neko.

CITI ŠOBRĪD LASA

Rūpnīcas saimnieks Oļegs Osinovskis ar to bija ļoti neapmierināts: “Latvijā trūkst mērķtiecīgas reģionālās politikas. Rodas sajūta, ka Rīgā domā, ka Latvija beidzas pie Līvāniem. Tādēļ kaut kādu VIP personu vizītes un sarunas situāciju nerisina. Valdībai ir jāizlemj, vai tā grib attīstīt visu Latviju, vai tikai Rīgu.”

Valsts atbalstu tā arī nesagaidījusi rūpnīcas vadība izspēlējusi pēdējo trumpi – lūgusi Osinovskim vienoties ar Latvijas dzelzceļa bosu Uģi Magoni, lai tas izmanto savu radniecību ar Jakuņinu un panāk, ka Daugavpilī atgriežas Krievijas pasūtījumi. Cik Petrovai zināms Magoņa dzīvesbiedre esot Jakuņina brāļa vai māsas meita. Magoņa advokāts gan jebkādu radniecību noliedza. Savukārt prokurorei tas nešķita svarīgi.
“Tas nebija izmeklēšanas mērķis noskaidrot, kādi ir Magoņa kundzes raduraksti attiecībā pret Jakuņina kungu,” norāda prokurore Evita Masule.

Petrovai neesot ziņu, ka Magonis par tikšanās sarunāšanu būtu prasījis naudu. Tomēr pusmiljonu eiro, ar ko korupcijas apkarotāji Latvijas dzelzceļa šefu pēc tam noķēra, Osinovskis viņam varētu būt devis tieši par to. Tas izriet no apsūdzības raksta. Osinovskis gan šos apstākļus pagaidām nekomentē.

Jāpiebilst, ka saskaņā ar apsūdzību, tikšanās ar Krievijas Dzelzceļa bosu nebija vienīgais kukuļa došanas iemesls. Tāpat Daugavpils rūpnīca centās savu bēdīgo finanšu stāvokli uzlabot pārdodot Latvijas Dzelzceļa apakšuzņēmumiem četras lietotas dīzeļlokomotīves, un izmeklētāji uzskata, ka kukulis veicinājis arī šo darījumu. Osinovska advokāte Jeļena Kvjatkovska gan to noliedz.

“Mēs dzirdējām no liecinieces, kā arī no iepriekš nopratinātajiem lieciniekiem, ka lokomotīvju iepirkuma darījums bija faktiski daudz vairāk izdevīgs Latvijas dzelzceļam, nevis pārdevēja pusei, jo sarunu gaitā tika panākta vienošanās par būtisku gan cenas samazinājumu, gan citiem nosacījumiem,” saka zvērināta advokāte, Osinovska advokāte Jeļena Kvjatkovska.

Reklāma
Reklāma

Prokurore gan norāda, ka kukuļa pieņemšana un nodošana ir sodāma neatkarīgi no tā kāda ir darījuma būtība.

Plašāk pievienotajā video:

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.