Uga Dumpis: Slimnīcās ar Covid-19 joprojām nokļūst tie pacienti, kuriem jau sen bija jābūt vakcinētiem! 100
Šobrīd stacionāros ar Covid-19 joprojām nonāk pacienti, kuriem jau sen bija jābūt vakcinētiem gan pēc vecuma grupas, gan pēc hroniskām slimībām, aģentūrai LETA norādīja Paula Stradiņa Klīniskās universitātes slimnīcas infektologs un Latvijas Universitātes profesors Uga Dumpis.
Viņš skaidro, ka kūtrā vakcinācijas gaita senioru un citu riska grupu vidū ir galvenais iemesls, kāpēc Latvijas slimnīcās joprojām ir daudz pacientu ar smagu slimības gaitu un saglabājas noteikts mirstības līmenis.
Tāpat eksperts vērš uzmanību uz faktu, ka vakcinācijas aptvere senioru vidū joprojām nav sasniegusi 50%. Līdzīgas tendences infektologs arī saredz attiecībā pret citām riska grupām, kur vakcinācijas aptvere arī nav visai augsta.
Šis faktors neietekmē vien tikai atsevišķus ar epidemioloģisko situāciju saistītus rādītājus, bet gan arī valsts spēju un tempu, kādā tiek mazināti ierobežojumi.
“Piemēram, Dānijā vai Nīderlandē vakcinācijas aptvere šajās grupās ir ļoti augsta. Tāpēc arī saslimstība slimnīcām vairs nesagādā problēmas un var domāt par ierobežojumu atcelšanu,” norāda infektologs.
Jau ziņots, ka tuvākajos divos mēnešos uzsvars tiks likts uz sabiedrības, it īpaši konkrētu mērķgrupu, iedrošināšanu, skaidri komunicējot šo vakcinācijas pret Covid-19 sasaisti ar konkrētām darbībām, piemēram, piekļuvi dažādiem pakalpojumiem, valdības sēdē otrdien pavēstīja veselības ministrs Daniels Pavļuts (AP).
Jau šobrīd tiekot organizēti dažādi sadarbības pasākumi ar medijiem, turklāt paredzēts arī veicināt tiešo uzrunāšanu gan caur darbavietām, gan viedokļu līderiem, gan ar personisku apzvanīšanu. Vienlaikus tiks strādāts pie nevalstisko organizāciju iesaistes.
“Mēs gatavojam nākamo komunikācijas vilni, nacionāla mēroga integrētu kampaņu, par vakcinācijas tēmu. Tā otrajā jūlija nedēļā varētu jau būt redzama visiem. Paralēli strādājam pie reģionālajām kampaņām ar pašvaldībām, un mums arī ir jānodrošina šī vakcinācijas komunikācija vides reklāmā,” skaidroja Pavļuts, papildinot, ka tiks strādāts arī pie izzinošas informācijas sniegšanas ar dažādiem pielikumiem, kā arī interneta un sociālo mediju iesaistes.