Foto-LETA

Ūdens degvielas tvertnē 0

Degvielas lielākais ienaidnieks ir ūdens, kas tajā iekļūst neatbilstošas uzglabāšanas dēļ un rada labvēlīgu augsni baktērijām. Vai tiešām baktērijas aug arī dīzeļdegvielā?

Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
Personības TESTS. Kādu iespaidu tu par sevi radi? Šis attēls palīdzēs tev to noskaidrot
Kokteilis
3 visbīstamākās zodiaka zīmju pārstāves, kas bez sirdsapziņas pārmetumiem var atņemt citas vīrieti
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
Lasīt citas ziņas

Degviela ir organisks produkts, tās sastāvā ir ūdens, ogleklis un skābeklis, kas rada īpaši labvēlīgu vidi mikroskopiskām sēnītēm, raugam un baktērijām. Pētnieki atklājuši gandrīz 30 baktēriju, raugu un sēnīšu sugas, kas vairojas dīzeļdegvielā un var apdraudēt motoru.

Jāņem vērā, ka laika gaitā automašīnu motori kļuvuši arvien izsmalcinātāki, tāpēc arī kaprīzāki pret degvielas kvalitāti. Piemēram, jaunākajos motoros degvielas sprausla ir tikai cilvēka mata tievumā, tātad degvielai ir jābūt nevainojamai. Tomēr tikai retais autobraucējs zina, ka degviela ir dzīvs produkts un ka ar laiku nepareizas uzglabāšanas dēļ tajā var rasties mehāniski sabiezējumi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Starp citu, degvielas kvalitāte īpaši aktuāla ir kopš 2009. gada, kad visā Latvijā, sekojot Eiropas Savienības direktīvām, kā obligāta prasība ir noteikta 5% biopiedeva – gan benzīnam, gan dīzeļdegvielai. Tā mikroorganismu rašanās risku palielina vēl vairāk.

 

Tomēr vislielākais motora ienaidnieks ir ūdens, kas ir mikroorganismu katalizators. Baktērijām pat viena ūdens lāse ir kā ezers, un atliek vien gaisam sasilt līdz noteiktai temperatūrai, lai baktērijas sāktu vairoties milzīgā ātrumā. Dažas dīzeļdegvielas baktēriju sugas, sākumā sverot vien miljono daļu grama, divpadsmit stundās var sasniegt pat 10 kilogramus biomasas.

 

Arī Latvijā, par paraugu izmantojot uzpildes stacijās nopērkamo dīzeļdegvielu, laboratoriski pierādīts, ka +30 grādos baktērijas tajā attīstās jau pirmajās eksperimenta dienās. Tātad līdz ar ūdens piemaisījumiem noslāņošanās vai duļķošanās var būt novērojama arī dīzeļdegvielā, kas tiek uzglabāta nepiemērotās tvertnēs.

Ne visi arī zina, ka degvielas kvalitātes prasības Latvijā un Eiropā atšķiras. Latvijā to nosaka Ministru kabineta noteikumi nr. 332, bet Eiropā regulē standarts EN 590, kas izvirza stingrākas prasības. Latvijas likumdošanā dīzeļdegvielu paredzēts pārbaudīt pēc sešiem galvenajiem parametriem, bet Eiropas Savienības standartā – pēc 16. Latvijā netiek prasīts pārbaudīt pat tik būtiskus parametrus kā ūdens daudzums un viskozitāte, kas, piemēram, karstā laikā ietekmē motora darbību.

Lauksaimniekiem – nodrošiniet, lai saimniecībā uzglabātajai degvielai nepiekļūst ūdens un citi mehāniski piemaisījumi. Pārbaudiet, vai tvertnes ir hermētiski noslēgtas, un regulāri tās iztīriet!

Savlaicīgi novērsiet kondensāta veidošanos bākās un degvielas tvertnēs! (Piemēram, gan vienas, gan otras turiet maksimāli pilnas.)

Reklāma
Reklāma

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.