Kā interneta troļļi nosaka mediju dienaskārtību? Stendzenieks izklāsta mehānismu 54

Reklāmas speciālists Ēriks Stendzenieks, piedaloties TV24 raidījumā “Nacionālo interešu klubs”, pievērsa uzmanību savdabīgam mehānismam, kas raksturo Latvijas mediju un sabiedrības mijiedarbību. Viņš norādīja, ka sabiedrībā anonīmie troļļi vai personas sociālajos tīklos bieži vien aizsāk procesus, kas tālāk attīstās neprognozējamā virzienā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
“Viņš ļoti labi apzinās, ka daudzi no viņa grib atbrīvoties.” Eksperts nosauc brīdi, no kura Putina dienas būs skaitītas
Lasīt citas ziņas
“167 anonīmie troļļi kaut ko ierauga, paceļ tēmu, un tad mazie mediji vai lielākie portāli, tai skaitā televīzija, to uztver kā interesantu ziņu,”

skaidro Stendzenieks. Viņaprāt, šādi izveidota ziņa tiek publicēta, piesaistot arī augstāko amatpersonu uzmanību. “Kad to ierauga prezidents vai kāda cita ievērojama persona, kas, iespējams, jau ir redzējusi šo tēmu tviterī, viņi arī reaģē – retvīto vai izsaka savu viedokli, tādējādi vēl vairāk pastiprinot tēmas nozīmību.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Stendzenieks raidījumā uzsvēra, ka šāds mehānisms bieži vien noved pie rezultātiem, piemēram, apdrošinātāju reaģēšanas pēc dabas katastrofām vai Valsts valodas centra iejaukšanās. Tomēr viņš atzina, ka šāda sistēma nav ideāla un, pēc viņa domām, tai būtu jādarbojas pilnīgi citādāk.

“Šī sistēma strādā, lai gan tai nevajadzētu tā strādāt. Ideālā pasaulē procesam vajadzētu būt pilnīgi otrādākam,” piebilda Stendzenieks, norādot uz nepieciešamību pēc strukturētākas un mazāk haotiskas informācijas un lēmumu pieņemšanas ķēdes.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.