Kā interneta troļļi nosaka mediju dienaskārtību? Stendzenieks izklāsta mehānismu 54

Reklāmas speciālists Ēriks Stendzenieks, piedaloties TV24 raidījumā “Nacionālo interešu klubs”, pievērsa uzmanību savdabīgam mehānismam, kas raksturo Latvijas mediju un sabiedrības mijiedarbību. Viņš norādīja, ka sabiedrībā anonīmie troļļi vai personas sociālajos tīklos bieži vien aizsāk procesus, kas tālāk attīstās neprognozējamā virzienā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Visums ir iekļāvis “melnajā sarakstā” četras Zodiaka zīmes! Uzzini, kurām zīmēm šonedēļ gaidāmi īpaši izaicinājumi
Risks ir viens no vislielākajiem: jau tuvākajos mēnešos Krievijā var notikt neiedomājamākais 3
Veselam
Četri dzērieni, kas izraisa insulīna rezistenci un svara pieaugumu. Ar ko tos aizvietot? 13
Lasīt citas ziņas
“167 anonīmie troļļi kaut ko ierauga, paceļ tēmu, un tad mazie mediji vai lielākie portāli, tai skaitā televīzija, to uztver kā interesantu ziņu,”

skaidro Stendzenieks. Viņaprāt, šādi izveidota ziņa tiek publicēta, piesaistot arī augstāko amatpersonu uzmanību. “Kad to ierauga prezidents vai kāda cita ievērojama persona, kas, iespējams, jau ir redzējusi šo tēmu tviterī, viņi arī reaģē – retvīto vai izsaka savu viedokli, tādējādi vēl vairāk pastiprinot tēmas nozīmību.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Stendzenieks raidījumā uzsvēra, ka šāds mehānisms bieži vien noved pie rezultātiem, piemēram, apdrošinātāju reaģēšanas pēc dabas katastrofām vai Valsts valodas centra iejaukšanās. Tomēr viņš atzina, ka šāda sistēma nav ideāla un, pēc viņa domām, tai būtu jādarbojas pilnīgi citādāk.

“Šī sistēma strādā, lai gan tai nevajadzētu tā strādāt. Ideālā pasaulē procesam vajadzētu būt pilnīgi otrādākam,” piebilda Stendzenieks, norādot uz nepieciešamību pēc strukturētākas un mazāk haotiskas informācijas un lēmumu pieņemšanas ķēdes.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.