FOTO. Cer uz tūristiem! Piņķos šodien atklāj 27 miljonu eiro vērto “outlet” ciematu 3
Sandra Dieziņa, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”
Cerot aktivizēt Latvijā iepirkšanās tūrismu, šodien atklāj 27 miljonu eiro vērto “Via Jurmala Outlet Village”.
Vairāk nekā 100 zīmolu apģērbu veikali, kafe un izklaides vietas – tāda ir iepirkšanās ciema “Via Jurmala Outlet Village” bilance. Ciemats izpleties plašā 110 000 kvadrātmetru teritorijā un pēc izskata atgādina nelielu pilsētiņu.
Daļa sabiedrības jau iepriekš negatīvi izteikusies par ciemata arhitektūru, tomēr tie, kas vairāk ceļojuši, zina, ka šādi iepirkšanās ciemati – ar nedaudz samākslotiem austrumu mazpilsētiņas vaibstiem – ir tipisks risinājums izpārdošanu ciematu būvniecībā.
Vārds “outlet” latviski nozīmē izpārdošanu, un tieši tas ir ciemata attīstītāju mērķis. Paredzēts, ka veikalos visa gada garumā apmeklētāji varēs iegādāties pasaulē populāru zīmolu iepriekšējo sezonu kolekciju preces par 30 līdz 70% zemākām cenām. Šo zīmolu vidū ir tādi vārdi kā “Hugo Boss”, “Ermenegildo Zegna”, “Guess”, “Puma”, “Tommy Hilfiger”, “Stefanel”, “Levi’s” un citi.
Ciemata vadība jau iepriekš medijiem stāstīja, ka atšķirībā no citām pasaules modes galvaspilsētām Rīgā nav izteikta rajona vai iepirkšanās ielas, kurā koncentrētos vairāki modes zīmolu veikali, un jaunais ciemats būs pirmais, kas piedāvās šādu iespēju. Skaidrs, ka galvenais mērķis ir pievilināt tūristus, kas iecienījuši gan Rīgu, gan kūrortpilsētu Jūrmalu.
Ciemata attīstītāji domā, ka tieši tūrisma potenciāls līdz šim nav bijis pietiekami apgūts, izmantojot mazumtirdzniecības iespējas, jo līdz šim Latvija nav asociējusies ar valsti, kas lielā izvēlē piedāvā augstākās klases un luksusa zīmolus un “outlet” tipa iepirkšanās centrus.
Pēc “Via Jurmala Outlet Village” darbības sākšanas situācija varot mainīties, un tam daļēji piekrīt arī citi modes preču tirgotāji. Latvijā šim ciematam tik lielu tiešo konkurentu nav, bet, piemēram, kaimiņvalstī Lietuvā darbojas līdzīga koncepta uzņēmums.
Pēc abu kārtu nodošanas ekspluatācijā provizoriski ik gadu to varētu apmeklēt aptuveni 2,5 miljoni pircēju. Tiesa, kā situāciju ietekmēs Covid-19 pandēmija, kuras otro vilni prognozē aizvien aktīvāk, pagaidām grūti spriest. Iepirkšanās ciemata vadība gan uzsver, ka katram veikalam un kafejnīcai ir sava neatkarīga gaisa ventilācijas un kondicionēšanas sistēma, kā arī sava ieeja, kam ir nozīme pandēmijas laikā.