Iepirkšanās ciematu nedaudz samākslotie austrumu mazpilsētiņas vaibsti ir tipisks šā veida būvju arhitektoniskais
risinājums.
Iepirkšanās ciematu nedaudz samākslotie austrumu mazpilsētiņas vaibsti ir tipisks šā veida būvju arhitektoniskais risinājums.
Foto: Karīna Miezāja

FOTO. Cer uz tūristiem! Piņķos šodien atklāj 27 miljonu eiro vērto “outlet” ciematu 3

Sandra Dieziņa, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
VIDEO. Parastā tauta nesaprot augsto mākslu? Šoreiz ir par traku! Kristians Brekte pamatīgi satracinājis latviešus
Lasīt citas ziņas

Cerot aktivizēt Latvijā iepirkšanās tūrismu, šodien atklāj 27 miljonu eiro vērto “Via Jurmala Outlet Village”.

Vairāk nekā 100 zīmolu apģērbu veikali, kafe un izklaides vietas – tāda ir iepirkšanās ciema “Via Jurmala Outlet Village” bilance. Ciemats izpleties plašā 110 000 kvadrātmetru teritorijā un pēc izskata atgādina nelielu pilsētiņu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Daļa sabiedrības jau iepriekš negatīvi izteikusies par ciemata arhitektūru, tomēr tie, kas vairāk ceļojuši, zina, ka šādi iepirkšanās ciemati – ar nedaudz samākslotiem austrumu mazpilsētiņas vaibstiem – ir tipisks risinājums izpārdošanu ciematu būvniecībā.

Turklāt, kā likums, šie kompleksi sev vietu atrod piepilsētā un nereti – klajā laukā. Skaidrības labad jāpiebilst, ka tā ir projekta pirmā kārta, bet otrā vēl ir izstrādes stadijā.
Atklāj Baltijā lielāko "outlet" ciematu

Vārds “outlet” latviski nozīmē izpārdošanu, un tieši tas ir ciemata attīstītāju mērķis. Paredzēts, ka veikalos visa gada garumā apmeklētāji varēs iegādāties pasaulē populāru zīmolu iepriekšējo sezonu kolekciju preces par 30 līdz 70% zemākām cenām. Šo zīmolu vidū ir tādi vārdi kā “Hugo Boss”, “Ermenegildo Zegna”, “Guess”, “Puma”, “Tommy Hilfiger”, “Stefanel”, “Levi’s” un citi.

Ciemata vadība jau iepriekš medijiem stāstīja, ka atšķirībā no citām pasaules modes galvaspilsētām Rīgā nav izteikta rajona vai iepirkšanās ielas, kurā koncentrētos vairāki modes zīmolu veikali, un jaunais ciemats būs pirmais, kas piedāvās šādu iespēju. Skaidrs, ka galvenais mērķis ir pievilināt tūristus, kas iecienījuši gan Rīgu, gan kūrortpilsētu Jūrmalu.

Ciemata atrašanās vieta – blakus šosejai, pa kuru gadā pārvietojas ap 13 miljoniem automašīnu, šī mērķa sasniegšanu varot tikai veicināt.
Foto: Karīna Miezāja

Ciemata attīstītāji domā, ka tieši tūrisma potenciāls līdz šim nav bijis pietiekami apgūts, izmantojot mazumtirdzniecības iespējas, jo līdz šim Latvija nav asociējusies ar valsti, kas lielā izvēlē piedāvā augstākās klases un luksusa zīmolus un “outlet” tipa iepirkšanās centrus.

Pēc “Via Jurmala Outlet Village” darbības sākšanas situācija varot mainīties, un tam daļēji piekrīt arī citi modes preču tirgotāji. Latvijā šim ciematam tik lielu tiešo konkurentu nav, bet, piemēram, kaimiņvalstī Lietuvā darbojas līdzīga koncepta uzņēmums.

Detalizētu datu par Latvijā ienākošo “iepirkšanās tūrismu” pagaidām nav, taču jaunā ciemata attīstītāji cer, ka ik gadu to varētu apmeklēt ap 750 tūkstoši ārzemnieku, galvenokārt lietuvieši, igauņi, skandināvi un Krievijas tūristi.

Pēc abu kārtu nodošanas ekspluatācijā provizoriski ik gadu to varētu apmeklēt aptuveni 2,5 miljoni pircēju. Tiesa, kā situāciju ietekmēs Covid-19 pandēmija, kuras otro vilni prognozē aizvien aktīvāk, pagaidām grūti spriest. Iepirkšanās ciemata vadība gan uzsver, ka katram veikalam un kafejnīcai ir sava neatkarīga gaisa ventilācijas un kondicionēšanas sistēma, kā arī sava ieeja, kam ir nozīme pandēmijas laikā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.