Tūriste no Lietuvas pieprasa Liepājas autobuša šofera atvainošanos 37
Lietuvas iedzīvotāja Jekaterina Merkuļjeva, ar ģimeni atpūšoties Liepājā, piedzīvojusi nepatīkamu situāciju. Tūriste, atgriežoties no Karostas uz pilsētas centru, jautājusi 7. maršruta autobusa šoferim, cikos autobuss aties. Šoferis atbildējis latviski, bet pēc tam sācis kliegt, šodien vēstī Kurzemes portāls “liepajniekiem.lv”.
“Beigu beigās nosauca mūs par krievu okupantiem, to es, latviešu valodu nepārvaldot, sapratu ļoti labi,” sūdzībā, kuru ir saņēmis arī laikraksts “Kurzemes Vārds”, raksta J. Merkuļjeva. “Es pret šāda veida agresijas izpausmēm izturos mierīgi, tādēļ ka šāda uzvedība liecina tikai par runātāja kompleksiem. Bet bērni bija nepatīkami pārsteigti,” raksta sieviete, kura prasa, lai šoferis atvainojas, jo “tāda izturēšanās pret pasažieriem, neatkarīgi no tā, vai viņi ir vietējie vai atbraucēji, ir nepieļaujama”.
Pilsētas viešņa jūtas ļoti aizskarta, sūdzību nosūtījusi gan vairākiem medijiem, gan arī Liepājas sabiedriskā transporta aģentūrai. Aģentūras direktors Uldis Zupa stāsta, ka ir jau sievietei nosūtījis atvainošanās vēstuli ar atbildi, ka “nav pieņemama jebkāda veida rupja attieksme pret pasažieriem”. Viņš arī ir pieprasījis atbildi no pārvadātāja – no “Liepājas Autobusu parka”, bet nav to vēl saņēmis. Laikrakstam “Kurzemes Vārds ” savukārt “Liepājas Autobusu parka” valdes loceklis Māris Ārbergs solījis, ka lietu noskaidros pirmdien, kad atgriezīsies darbā.
Aģentūras direktors Uldis Zupa laikrakstam “Kurzemes Vārds” vēl sacījis: “Tas, ka viens cilvēks uzdod jautājumu, lūdz palīdzību, un otrs cilvēks mēģina palīdzēt – tā ir elementāra, cilvēciska attieksme, tāpat kā ikdienā man kāds pienāk uz ielas klāt un kaut ko pajautā. Te nav runa par kaut kādiem vēsturiski mantotiem aizvainojumiem. Tu nekad nevari zināt, kas ir šis svešais cilvēks. Šajā gadījumā – tūrists.”