Tur ir speciālās zonas noteikumi un noteikta līnija – “taksometru kari”, vai tādi joprojām pastāv? 0
Taksometru nozares attīstība un izaicinājumi, tostarp tā sauktie “taksometru kari”, savulaik Latvijā bija plaši aprakstīti. Toreiz tika ziņots par dramatiskiem incidentiem, piemēram, riepu pārduršanu un pat automašīnu dedzināšanu.
Mārcis Baķis, “Bolt” operāciju vadītājs Latvijā, TV24 raidījumā “Dienas personība ar Veltu Puriņu” vaicāts, vai šobrīd kaut kas tāds vēl notiek un vai “Bolt” ir cietis no šādām darbībām, atbild: “Es teiktu, ka nē. Taksometru kari vairs nav tik radikāli, kādi tie bija agrāk.” Viņš uzsver, ka situācija nozarē kopumā ir nomierinājusies.
Runājot par Rīgas lidostu, Baķis pievērš uzmanību specifiskajiem noteikumiem, kas regulē taksometru darbību. “Lidostā ir speciālās zonas noteikumi. Tur ir noteikta taksometru līnija, kur atlidojušos pasažierus uzreiz sagaida taksisti. Mēs kā platforma tur nevaram atrasties — tādi ir šīs zonas noteikumi.”
Tāpēc “Bolt” piedāvā alternatīvu — satikšanās punktu jeb “pick-up punktu” uzreiz aiz šīs līnijas. Baķis norāda, ka nereti tradicionālie taksisti, kuri stāv pirmajā līnijā, negodprātīgi izmanto tūristu uzticību. “Tur rodas gadījumi, kad par braucienu līdz Rīgas centram tiek prasīti pat 50 eiro,” viņš stāsta, atsaucoties uz zināmiem precedentiem.
Attiecībā uz lidostā ieviesto vaučeru sistēmu, kas piedāvā fiksētu maksu, teju 35 eiro par braucienu uz pilsētas centru, Baķis norāda, ka statistiku par to izmantošanu sniedz lidosta. “Tomēr, ņemot vērā visas pieejamās pārvietošanās alternatīvas lidostā, 35 eiro ir mazliet par daudz. Man grūti iedomāties, ka caur mūsu platformu kāds brauciens līdz centram maksātu dārgāk par 25 eiro.”
Viņš uzsver, ka “Bolt” piedāvā konkurētspējīgas cenas, kas bieži vien ir izdevīgākas nekā lidostas noteiktie tarifi vai tradicionālo taksistu prasītās summas.