Ēriks ir piepildījis jaunības dienu sapni un kļuvis par pilotu. – Esmu viens no laimīgajiem cilvēkiem, kas dodas uz darbu ar prieku.
Ēriks ir piepildījis jaunības dienu sapni un kļuvis par pilotu. – Esmu viens no laimīgajiem cilvēkiem, kas dodas uz darbu ar prieku.
Foto – Ilze Pētersone

Debesu ainavas  4


Šodien Ērikam reiss uz Amsterdamu. Tieši stundu un desmit minūtes pirms paredzētās izlidošanas viņš satiksies ar otro pilotu, lai apspriestu laika apstākļu prognozes, rezerves lidlaukus maršrutā un galamērķī, ceļā nepieciešamās degvielas tonnas, ierakstītu to visu lidojuma plānā, ko vēlāk ievadīs lidaparāta datoros. Seko tikšanās ar stjuartēm ar aprēķinu, ka 40 minūtes pirms starta komandai jābūt darba vietā un jāsāk gatavoties lidojumam.

Reklāma
Reklāma
TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
Lasīt citas ziņas

Nav divu vienādu reisu – pat gaisā, kad, šķiet, nekas neapdraud mierīgu lidojumu, daba jebkurā brīdī var parādīt savu spēku.

– Lidojām no Londonas uz Rīgu, bija skaidras debesis ar nelieliem mākonīšiem un pēkšņi sākās turbulence. Skatos, zaudējam augstumu un ātrumu, taču neko nevar izdarīt – 60 tonnu lidaparāts ar pilnu jaudu traucas lejup. Ziņojām dispečeram par apstākļiem, pasažieriem – lai neuztraucas. Sajūta ir savāda… – par vienu no brīžiem, kad cilvēks apzinās savu niecību iepretim dabas spēkiem, stāsta Ēriks un piebilst, ka pilotam jābūt pārliecinātam par to, ko dara, no sākuma līdz beigām, ja tā nav, piezogas bailes.

CITI ŠOBRĪD LASA

Dažādiem pārsteigumiem lidotāji tiek trenēti – divas reizes gadā uz simulatora pilota kabīnes atveidā katrs dabū piedzīvot turbulences, dzinēja atteikumus un citas ārkārtas situācijas astoņu stundu garumā.

Statistika gan rāda, ka aviokatastrofas pārsvarā notiek pacelšanās vai nosēšanās laikā. Pilotiem tie ir saspringtākie brīži, lielākais darbs un koncentrēšanās.

Gaisa kuģi, iznirstot cauri mākoņiem un turpinot lidojumu 12 kilometru atrāvienā no zemes, sagaida debesu ainava. Iluminatoros paveras brīnišķīgi saullēkti vai saulrieti, īpaši krāšņi tie izskatās vakarā, kad sabiezē negaisa mākoņi un pamalē zibeņo. Kolēģi ķerot pēc fotokamerām, Ērikam pietiek ar mirkļa prieku un atmiņām.

Kad saruna galā, vaicāju, ko pilotam novēlēt, pirms dodas kārtējā lidojumā?

– Lai pacelšanās sakristu ar nosēšanās skaitu – tas izsaka visu, – viņš atbild.

Uzziņa 

“Air Baltic” pilotu saime 

“Air Baltic” uzņēmumā kopumā strādā 240 pilotu, vairāk nekā puse – latvieši. Ārzemju piloti nāk no dažādām Eiropas Savienības valstīm, lielākā skaitā no Lietuvas, Igaunijas, Holandes, Itālijas, Vācijas un Skandināvijas zemēm.

Jaunās CS300 lidmašīnas labumi 

• Ērtāka pasažieriem – lielāki logi, platāki sēdekļi, vairāk vietas rokas bagāžai u. c.

• Spēj lidot aptuveni stundu ilgāk, sasniedzot tālākus galamērķus.

• Patērē par 20% mazāk degvielas, salīdzinot ar līdzīga tipa lidaparātiem.

• Darbojas daudz klusāk.

Avots: “Air Baltic” informācija.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.