Vācijā lietoto elektroauto tirgus ir pilnīgi izmiris. Vācieši ir taupīgi un piesardzīgi – šis viss tomēr ir par dārgu 56
Noskaņojums lietotu automašīnu tirgotājiem Vācijā nav visai priecīgs – Vācijā lietoto elektromobiļu tirgus ir izmiris. Pieprasījums ir nulle. Daudzi tāpāc mēģinās elektromobiļus pārdot ārzemēs. Joprojām ir pieprasījums pēc šīm automašīnām Skandināvijas valstīs un Šveicē. Vācijai vienkārši trūkst uzticības, šo tēmu apskatījis portāls Tagesschau.de.
Pagājušajā gadā Vācijā pārpārdoti ap 97 000 lietotu elektromobiļu. Tas ir tikai 1,6% no visa lietoto automašīnu tirgus. Kāds ir šīs skepses iemesls?
Viens iemesls: augstās cenas. 23. novembrī lietoti elektromobiļi platformā mobile.de tika
Un tas ir samērā dārgi. Saskaņā ar mobile.de veikto tirgus analīzi, vācieši vēlas tērēt par aptuveni 14 000 eiro mazāk. Piedāvājums un pieprasījums gandrīz nesakrīt.
Lietotu elektromobiļu cenas vidēji krītas straujāk. Faktiskās pārdošanas cenas bija pakļautas spiedienam jau 2023. gada beigās.
Pēc nozares asociācijas DAT datiem, trīs gadus veci elektromobiļi pārdoti par 4,3% lētāk nekā gada sākumā. Mazāks cenu kritums bija tāda paša vecuma benzīna dzinējiem (0,5%) un dīzeļdzinējiem (2,7%).
Tā kā daži ražotāji tagad piedāvā arvien lielākas atlaides jauniem elektromobiļiem, arī šādu lietoto automašīnu cenas turpinās kristies.
Tieši tāpēc, kā vēsta mobile.de, četras reizes vairāk klientu, pērkot lietotus elektromobiļus, izvēlas līzinga modeli.
Cenas joprojām ir augstas un atlikušā vērtība neskaidra, turklāt vēl joprojām ir neliels lietotu modeļu klāsts. Tiesa gan, šogad ievērojami palielināsies līzinga atgriešanas un atgriezto, lietoto dienesta automašīnu skaits. Līzinga sākumā noteiktās atlikušās vērtības it kā bija pareizas. Taču tās vairs neatbilst pašreizējam tirgum. Tas nozīmē, ka līzinga devējs strādā ar zaudējumiem.
Akumulators ir lielais nezināmais
Lielākā daļa ražotāju tagad piedāvā astoņu gadu garantiju. Tomēr ADAC iesaka pirms lietota elektromobiļa iegādes pārbaudīt akumulatora “veselības stāvokli”. “Tad jūs salīdzinoši precīzi zināsit, vai pērkat kaķi maisā – vai automašīna joprojām ir laba,” skaidro ADAC.
Līdz šim nav vienotu bateriju veselības stāvokļa testēšanas standartu. Bieži tirgotāji atbildēt tikai par savu zīmolu, lai gan ir sākotnējās sistēmas, kas var pārbaudīt gandrīz visus modeļus.
Tas ir arī iemesls, kāpēc elektromobiļiem ir tik grūti pāriet uz privāto sektoru, un tie joprojām ir vairāk nišas produkts.
Pēc oficiālās statistikas datiem, kopš vides piemaksas ieviešanas 80% finansējuma pieteikumu iesnieguši uzņēmumi. Nodokļu atvieglojumu dēļ elektriskie uzņēmumu automobiļi bija īpaši pievilcīgi.
Federālajai valdībai patiesībā bija ļoti ambiciozi plāni. Kanclers Olafs Šolcs 2021. gada decembrī paziņoja, ka