Foto. Markus Scholz/dpa

Vācijā lietoto elektroauto tirgus ir pilnīgi izmiris. Vācieši ir taupīgi un piesardzīgi – šis viss tomēr ir par dārgu 56

Noskaņojums lietotu automašīnu tirgotājiem Vācijā nav visai priecīgs – Vācijā lietoto elektromobiļu tirgus ir izmiris. Pieprasījums ir nulle. Daudzi tāpāc mēģinās elektromobiļus pārdot ārzemēs. Joprojām ir pieprasījums pēc šīm automašīnām Skandināvijas valstīs un Šveicē. Vācijai vienkārši trūkst uzticības, šo tēmu apskatījis portāls Tagesschau.de.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
“Varēja notikt ļoti liela nelaime…” Mārupes novadā skolēnu autobusa priekšā nogāzies ceļamkrāns 5
Lasīt citas ziņas

Pagājušajā gadā Vācijā pārpārdoti ap 97 000 lietotu elektromobiļu. Tas ir tikai 1,6% no visa lietoto automašīnu tirgus. Kāds ir šīs skepses iemesls?

Viens iemesls: augstās cenas. 23. novembrī lietoti elektromobiļi platformā mobile.de tika

CITI ŠOBRĪD LASA
piedāvāti vidēji par aptuveni 38 000 eiro – tas ir par gandrīz 10 000 eiro vairāk nekā vidējā cena, kas tiek prasīta par lietotiem dīzeļa vai benzīna automobiļiem.

Un tas ir samērā dārgi. Saskaņā ar mobile.de veikto tirgus analīzi, vācieši vēlas tērēt par aptuveni 14 000 eiro mazāk. Piedāvājums un pieprasījums gandrīz nesakrīt.

Lietotu elektromobiļu cenas vidēji krītas straujāk. Faktiskās pārdošanas cenas bija pakļautas spiedienam jau 2023. gada beigās.

Pēc nozares asociācijas DAT datiem, trīs gadus veci elektromobiļi pārdoti par 4,3% lētāk nekā gada sākumā. Mazāks cenu kritums bija tāda paša vecuma benzīna dzinējiem (0,5%) un dīzeļdzinējiem (2,7%).

Tā kā daži ražotāji tagad piedāvā arvien lielākas atlaides jauniem elektromobiļiem, arī šādu lietoto automašīnu cenas turpinās kristies.

Taču tas varētu jo vairāk palielināt klientu nevēlēšanos pirkt šādu auto, jo tālākpārdošanas vērtību pēc dažiem gadiem pašlaik nevar reāli noteikt.

Tieši tāpēc, kā vēsta mobile.de, četras reizes vairāk klientu, pērkot lietotus elektromobiļus, izvēlas līzinga modeli.

Cenas joprojām ir augstas un atlikušā vērtība neskaidra, turklāt vēl joprojām ir neliels lietotu modeļu klāsts. Tiesa gan, ​​šogad ievērojami palielināsies līzinga atgriešanas un atgriezto, lietoto dienesta automašīnu skaits. Līzinga sākumā noteiktās atlikušās vērtības it kā bija pareizas. Taču tās vairs neatbilst pašreizējam tirgum. Tas nozīmē, ka līzinga devējs strādā ar zaudējumiem.

Akumulators ir lielais nezināmais

Lielākais nenoteiktības faktors klientiem ir pati piedziņa – īpaši akumulators. Tas ir automašīnas galvenais elements un var radīt zaudējumus gandrīz pusi no auto vērtības.

Lielākā daļa ražotāju tagad piedāvā astoņu gadu garantiju. Tomēr ADAC iesaka pirms lietota elektromobiļa iegādes pārbaudīt akumulatora “veselības stāvokli”. “Tad jūs salīdzinoši precīzi zināsit, vai pērkat kaķi maisā – vai automašīna joprojām ir laba,” skaidro ADAC.

Reklāma
Reklāma

Līdz šim nav vienotu bateriju veselības stāvokļa testēšanas standartu. Bieži tirgotāji atbildēt tikai par savu zīmolu, lai gan ir sākotnējās sistēmas, kas var pārbaudīt gandrīz visus modeļus.

Joprojām ir problēmas ar uzlādi. Papildus cenai un akumulatoram Vācijā joprojām trūkst augstas veiktspējas uzlādes infrastruktūras.

Tas ir arī iemesls, kāpēc elektromobiļiem ir tik grūti pāriet uz privāto sektoru, un tie joprojām ir vairāk nišas produkts.

Pēc oficiālās statistikas datiem, kopš vides piemaksas ieviešanas 80% finansējuma pieteikumu iesnieguši uzņēmumi. Nodokļu atvieglojumu dēļ elektriskie uzņēmumu automobiļi bija īpaši pievilcīgi.

Federālajai valdībai patiesībā bija ļoti ambiciozi plāni. Kanclers Olafs Šolcs 2021. gada decembrī paziņoja, ka

līdz 2030. gadam uz Vācijas ceļiem vajadzētu būt 15 miljoniem elektromobiļu. Bez funkcionējoša lietotu tirgus – eksperti piekrīt – šis mērķis ir utopisks.
SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.