AS “Tukuma piens” atklāj jauno biezpiena ražotni 1
Piena pārstrādes AS “Tukuma piens” piektdien svinīgā pasākumā atklāta jaunā biezpiena ražotne, kuras izveidē ieguldīti kopumā 3,5 miljoni eiro (2,5 miljoni latu), no kuriem pusi sedza Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējums, portālu “LA.lv” informēja kompānijā.
Investīcijas jaunajā ražotnē ļaus uzņēmumam attīstīt tādu jaunu produktu ražošanu, kam ir augstāka pievienotā vērtība, piemēram, deserti, krēmsieri, sāļie krēmi. Tāpat uzņēmums ražos presēto biezpienu pilienveida iepakojumā.
Modernās tehnoloģijas jaunajā ražotnē biezpienu ļaus ražot, neizmantojot roku darbu, tādējādi pieaugs darba ražīgums. Darbinieku skaits nemainīsies – pašlaik “Tukuma piens” nodarbina 250 strādājošo.
“Katru gadu ieguldām uzņēmumā vidēji vienu miljonu eiro. Šogad, uzņēmuma 100. jubilejas gadā, šis apjoms būtiski palielināts. Tas ievērojami paaugstinās uzņēmuma konkurētspēju gan vietējā, gan eksporta tirgos,” uzskata „Tukuma piena” direktors Ints Poškus.
Pēc viņa sacītā, kopējā investīciju portfelī ir seši projekti un katrs vērsts savā virzienā. “Tukuma piens” šogad investējis arī taras pieņemšanas un mazgāšanas iecirkņa modernizācijā un jaunās pudeļu pildīšanas līnijās. Arī šajā ražošanas procesā samazināts izmantotais roku darbs.
Šobrīd ieņēmumi no produkcijas eksporta veido 15% no apgrozījuma. Ar veiktajām investīcijām eksporta ieņēmumus tuvāko gadu laikā plānots audzēt līdz 25% no apgrozījuma. “Tukuma piens” produkciju lielākoties realizē Krievijas tirgū. Sadarbības partneri no kaimiņvalsts jau izrādot interesi par jaunās ražotnes produktiem, stāsta Poškus.
Uzņēmumam pienu produktu ražošanai piegādā ap 250 tuvējo saimniecību. „Iepirkuma cenas nosaka industriālo produktu cenas globālajā tirgū,” uzsvēra pārstrādes uzņēmuma vadītājs. „Pašlaik neredzu neviena cita iemesla rekordaugstajām iepirkuma cenām, kuras, visdrīzāk, līdz pavasarim nesamazināsies.”
„Tukuma piens” pēc apgrozījuma ir viens no lielākajiem piena pārstrādes uzņēmumiem Latvijā, tam ir vadošas pozīcijas jogurta, skābā krējuma, kefīra, kā arī ekoloģisko piena produktu segmentā. Ar vērienīgajām investīcijām ražotnē uzņēmums cenšas nostiprināt savas pozīcijas arī biezpiena segmentā.
Pērn „Tukuma piena” apgrozījums sasniedza 30,11 miljonu latu, kas bija par 23,6% vairāk nekā 2011.gadā. Kompānijas peļņa pagājušajā gadā pārsniedza miljonu latu. Šogad uzņēmums plāno audzēt apgrozījumu par 10%, bet nākamgad – par 8%.