Ilmārs Randers Līvbērzē ar elektroauto “Renault Zoe”.
Ilmārs Randers Līvbērzē ar elektroauto “Renault Zoe”.
Foto no personiskā arhīva

“Tu radi “benzīntanku” sev mājās!” Kāds atbalsts vajadzīgs, lai cilvēki gribētu iegādāties elektroauto? 49

Mēs popularizējam automobiļus, bet mums nav infrastruktūras, šādu viedokli kanāla TV24 raidījumā “Preses klubs” pauda Ivars Grunte, Zvērināts advokāts, “TGS Baltic” vadošais partneris un komentē Andris Kulbergs, Latvijas Auto asociācijas prezidents. Viņam piekrita un ar savu redzējumu dalījās Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Piecas frāzes, kuras tev nekad nevajadzētu teikt sievietei pāri 50 5
Kokteilis
Šie ēdieni nedrīkst būt uz galda, sagaidot 2025. gadu – Čūskai tie nepatiks! Saraksts ir iespaidīgs 4
Kokteilis
2025. gads sola “stabilu melno svītru” 5 zodiaka zīmēm
Lasīt citas ziņas

Viņš norādīja, ka, piemēram, Dānijā esot tā, ka tur esot ļoti liela akcīze automašīnām kopumā, bet elektroauto īpašniekiem valsts atmaksājot atpakaļ ievērojami daudz.

Tāpat Dānijā esot arī ļoti laba elektroauto infrastruktūra. Piemēram, ārpus pilsētām esošās uzlādes vietas, pie kurām blakus esot pieejamas kafejnīcas, kur pavadīt laiku, kamēr uzlādējas auto.

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt Latvijā gan esot vēl jāpiedomā pie infrastruktūras.

“Tagad mēs popularizējam automobiļus, bet mums nav tā īsti kur viņus lādēt,” sacīja Grunte.

Viņš norādīja arī uz vēl kādu ielu infrastruktūras elementu, proti, ceļu stabiņiem Rīgas ielās, kā rezultātā esot samazinājušās auto novietošanas vietas pilsētā.

Pēc Gruntes domām, lieli izaicinājumi ar stabiņiem būšot gaidāmi tad, kad pienāks ziema un sasnigs sniegs, jo tad tās ielas, kur ir izvietoti šie stabiņi, notīrīt bū grūtāk.

Taču, lai elektroauto tiešām kļūtu populārāks, valstī ļoti nopietni jādomā par šo auto infrastruktūras uzlabošanu.

Dažādi elektroauto

Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs piekrita Gruntes teiktajam attiecībā uz infrastruktūras attīstīšanu un norādīja, ka Eiropā bez elektroauto atbalsta programmas esot palikušas kādas piecas valstis, no kurām viena ir Latvija.

Atbalsta programma, pēc Kulberga teiktā, ir vajadzīga, lai iekustinātu jauno tehnoloģiju.

“Neviens nepirks to mašīnu – tas ir olas un vistas stāsts! Neviens nepirks to mašīnu, ja viņš saskarsies ar būtiskām neērtībām ikdienas lietošanā,” uzsvēra Kulbergs.

Tāpēc ir svarīgi kaut ko darīt, lai paplašinātu uzlādes iespējas. Eiropas valstīs, kurās ir attīstītāka elektroauto infrastruktūra, tur arī ir atbalsts no vietējām pašvaldībām.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.