Foto – Scanpix

Trolhatanā ražos elektromobiļus 0

Nedaudz vairāk kā pusgadu pēc bankrota iesniegšanas leģendārajai Zviedrijas autobūves firmai “Saab” atradies pircējs – Zviedrijā reģistrētais elektrisko transportlīdzekļu ražotājs “National Electric Vehicle Sweden” (“NEVS”), ko dibinājis Japānas ieguldījumu fonds “Sun Investment” un Honkongā reģistrēta Ķīnas atjaunojamās enerģijas kompānija.

Reklāma
Reklāma

 

TV24
“Laikam par to nevaru stāstīt, bet…” Rajevs atklāj iepriekš nedzirdētu informāciju par Rinkēviča un Trampa telefonsarunu
“Baidens nolēmis skaisti aiziet no dzīves, paņemot sev līdzi ievērojamu daļu cilvēces.” Medvedevs biedē ar Trešo pasaules karu
7 pārtikas produkti, kurus nevajadzētu bieži ēst. Tie ļoti var kaitēt zarnām
Lasīt citas ziņas

Par darījumu vakar nelielās Trolhatanas pilsētiņas “Saab” rūpnīcā paziņoja kompānijas bankrota administratori. “Šodien ir brīnišķīga diena, jo varu paziņot, ka esam panākuši vienošanos ar administratoriem,” paziņoja “NEVS” izpilddirektors Kajs Johans Jangs. Kaut darījuma apmērs un tā detalizētāks izklāsts līdz vakardienas pēcpusdienai netika atklāts, interneta vietnes “The Local” rīcībā nonākusī neoficiālā informācija liecina, ka “NEVS” zviedru autorūpnīcu iegādājās par 208 līdz 250 miljoniem dolāru. Tāpat “NEVS” izplatītajā paziņojumā uzsvērts, ka “Saab” mājvietā Trolhatanā tiks sāktas “jaunas operācijas”. “Uzsvars tiks likts uz elektrisko automobiļu ražošanu,” teikts firmas paziņojumā. “Mēs apvienosim zviedru automobiļu dizainu un ražošanas pieredzi ar japāņu elektromobiļu tehnoloģijām. Nākotnes elektriskās automašīnas tiks ražotas Trolhatanā,” paziņojuši “NEVS” pārstāvji. Pirmais šāds auto tiks izveidots uz pašreizējā “Saab 9-3” bāzes, kas būs pārveidots elektromotora piedziņai. Sagaidāms, ka tā izrādīšana plašākai publikai notiks 2013. un 2014. gada mijā.

Ar finanšu likstām “Saab” cīnās kopš 2010. gada, kad tā iepriekšējie saimnieki – amerikāņu auto gigants “General Motors” – naudas grūtībās nonākušo firmu pārdeva Nīderlandes luksusa klases automobiļu ražotājiem “Spyker”. Darījumam nepieciešamo summu “Spyker” īpašniekam Viktoram Milleram esot aizdevis arī Latvijā bēdīgi slavenais Latvijas Krājbankas bijušais īpašnieks Vladimirs Antonovs.

 

CITI ŠOBRĪD LASA

Taču arī “Spyker” kabatas nebija gana dziļas, lai saglabātu slaveno zviedru auto zīmolu. 2006. gadā “Saab” pārdeva aptuveni 133 tūkstošus automobiļu, bet turpmākajos gados tirdzniecības apjomi strauji kritās. 2008. gadā tie samazinājās līdz 93 tūkstošiem automobiļu, un 2009. gadā tie bija tikai 27 tūkstoši auto.

 

Pagājušā gada nogalē “Saab” tiesā iesniedza maksātnespējas pieteikumu, tika sākts bankrota process, bet vienlaikus meklēts arī iespējamais pircējs. Gribētāju bija vismaz desmit, to skaitā Ķīnas “Youngman” un Indijas “Mahindra&Mahindra”, taču “Saab” bijušie īpašnieki “GM” vairākkārt atteicās šīm firmām nodot nepieciešamās tehnoloģiju licences.

Aprīlī tika paziņots, ka “Saab” parādsaistības sasniegušas 13 miljardus kronu (vairāk nekā vienu miljardu latu). 2,2 miljardus kronu (173 miljonus latu) tā ir parādā Zviedrijas valstij, 600 miljonus kronu (47 miljonus latu) – bijušajiem īpašniekiem “GM”, bet 513 miljonus kronu (40 miljonus latu) – nu jau bijušajiem auto ražotnes darbiniekiem, informē ziņu aģentūra “Associated Press”.

Firma “NEVS” tika izveidota īpaši “Saab” iegādei – 51 procents akciju pieder Ķīnas uzņēmumam, bet 49 – Japānas, informē ziņu aģentūra “Reuters”. Tā mītne atrodas Zviedrijā, un kompānijas vadībā darbojas arī zviedri.

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.