Trīs Vilipsōni šoruden Jūrmalā 0
Jaunatklātajās Jūrmalas Kultūras centra telpās līdz 29. oktobrim skatāma Aivara Vilipsōna izstāde “3 Vilipsōni”. Izstādes apmeklētāji varēs novērtēt trīs talanta šķautnes, kas mājo māksliniekā – grafiķis, gleznotājs un tēlnieks.
Pats mākslinieks par nosaukumu izsakās rotaļīgi noslēpumaini: “Lai cilvēki domā, vai tiešām ir 3 Vilipsōni – tēvs, dēls, vectēvs vai kas cits.”
Jūrmalas Kultūras centra projektu vadītāja Sanija Jurenase, raksturojot mākslinieku, teic: “Meistars absolūti perfekti pārvalda emocionāli tēlaino līniju ritmu, gaišo un tumšo laukumu konsekvences grafiskajos darbos. Pārsteidzoši asprātīgi un savdabīgi mākslinieka gleznu kompozicionālie un koloristiskie risinājumi,” un piebilst, ka tēlniecības trīsdimensionālās kompozīcijas veidotas Meistara iecienītajā materiālā – bronzā un granītā. Darbiem raksturīga augsta plastiskās valodas kultūra, smalki niansēta forma, kurā integrētas autora filozofiski – asociatīvās tēlu sistēmas.
Tāpat arī S. Jurenase neslēpj, ka Vilipsōna izstādei ir daudz kopīga ar dabas cikliem, un tā ierindojama sarakstā – nenovēršamās un regulārās dabas parādības, kur īsts zinātājs uzreiz var pateikt aptuveni šādu vērtējumu – šogad būs laba raža, jo izstādē ir vairāk skulptūru nekā grafiku. “Neapšaubāmi – ĪSTA DEKADENTA cienīga izstāde, kur pārliecinoši lietotas vērtības un paņēmieni, kas vedina cilvēka raksturu veidoties romantisma un apcerīguma virzienā, izmantojot saprotamus un cilvēcīgumu veicinošus līdzekļus.”
Mākslas zinātniece Sarmīte Sīle izstādes atklāšanā teica viedus vārdus par mākslinieka darbiem: “Cilvēki uzlūko Vilipsōna darbus un cenšas saskatīt kaut kādu dziļu darba jēgu, bet patiesībā autora darba skaidrojums ir vienkāršs un ikdienišķs!”
Provokatīvais un radošais Aivars Vilipsōns dzimis Rīgā, mācījies Latvijas Mākslas akadēmijā. Mūsdienās kļuvis par mākslas ikonu, kura mākslas izpausmes redzamas uz afišu stabiem, žurnālos, ierakstu vāciņos un citur. Brīvajā laikā mākslinieks raksta dzeju un zīmē komiksus. Mākslas zinātniece Ingrīda Burāne par Vilipsōns teic: “Viņš nepiešķīra lielu nozīmi arī tam, ka viņu, kā mantras skaitot, salīdzināja ar Sigismundu Vidbergu, Kārli Padegu, Obriju Bērdsleju, Gustavu Klimtu un visiem citiem, kurus saista ar simbolismu, romantismu, dekadenci, dendijismu, melanholiju, divdomīgumu, secesionistiem un visiem pārējiem, ko nu vien savu zināšanu un izpratnes līmenī viņa mākslas aprakstītāji varējuši piesaukt. Aivars jau no agriem jaunekļa gadiem saprata, ka atskatīties un mācīties no lieliem meistariem nav negods, gluži otrādi – to gadu simteņiem darījuši visi, kuri gribējuši izteikt sevi mākslā sev vien raksturīgā veidā. Manuprāt, šie piesaukumi un salīdzinājumi gan ir visai pavirši, bet tādi jau ierasti ir mākslinieku un mākslas darbu kopējo pazīmju meklējumi.”
Bildes pieejamas adresē http://failiem.lv/u/migvqzw