Skrāpējumi un metāla šuves 0
Ja automašīnu ir vērts remontēt, pirmām kārtām jāpievērš uzmanība skrāpējumiem, krāsojuma defektiem vai vietām, kur krāsa atslāņojusies. Tieši šādi bojājumi veicina ātrāku rūsas parādīšanos, jo paver ceļu mitrumam un gaisam pie metāla. Ja ir bojāts krāsas vai lakas pārklājums, bet nav redzams metāls, noteikti lūdziet padomu autokrāsošanas darbnīcā. Ja remonts nav iespējams nekavējoties, bojātā vieta jāaiziež ar kādu taukainu pretrūsas līdzekli, lai vēlāk veiktu nopietnāku remontu.
Īpaša uzmanība jāpievērš metāla šuvju vietām – gan metinātajām, gan tām, kur viens metāls aplocīts vai aizlocīts aiz otra, piemēram durvju malām, riteņu arkām. Ja savienojumā ir spraugas, tajās noteikti iesūksies mitrums, sāls un rūsēšana būs neizbēgama. Tāpat rūsai ļoti patīk vietas, kur krājas dubļi un mitrums. Tās ilgi neizžūst, un rodas visi priekšnosacījumi rūsai. Vēl jāuzmana vietas, kur dzelzs detaļām pieskrūvētas alumīnija vai vara detaļas, piemēram, masas savienojumu vietas. Tās rūpīgi jāsargā no mitruma. Pretējā gadījumā sāksies elektroķīmiska reakcija un pastiprināti veidosies korozija.
Silta garāža kaitē
– Vēl viena kļūda, ko pieļauj daļa automašīnu īpašnieku, – spēkrata glabāšana siltā, slikti ventilējamā garāžā. Ienesiet aukstu metāla loksni siltā istabā un redzēsiet, kā tā vienā mirklī noraso no abām pusēm. Tas pats notiek ar automašīnu. Iebraucot siltā garāžā, tā noraso, turklāt iekšpusē noraso gan durvis, gan sliekšņi, gan citas grūti vai pat pilnībā nepieejamas vietas. Ja kondensāts nespēj izkļūt ārā, atkal rodas priekšnosacījumi metāla rūsēšanai, – skaidro Ģirts Pauriņš.
Arī salonā esošajiem paklājiņiem jābūt tīriem un sausiem. Mitrums, kas sakrājas zem tiem, veicina rūsēšanu. Tāpat automašīnām jāuzliek dubļu sargi. Tie pasargās riteņu arkas un sliekšņus no akmentiņiem, kas var sabojāt aizsargpārklājumus.
Vislabāk automašīnu novietot vēsā, labi ventilētā novietnē. Ja uztrauc iedarbināšana aukstā ziemas rītā, var iegādāties īpašu apsildīšanas ierīci, kas dzinēju uzsildīs pirms tā iedarbināšanas.
Vēl viens pretrūsas pasākums ir regulāra automašīnas mazgāšana ziemā. Turklāt tā jāpārklāj ar vasku. Sāls tiek nomazgāts, bet vasks veicinās ūdens atgrūšanu.
Aizsardzības slānim jābūt elastīgam
Līdzekļi, kas pasargā automašīnu no rūsas, būtībā mēģina apturēt mitruma piekļūšanu metālam. Taču ar tiem nevajadzētu pārcensties. Automašīnu sliekšņos un atsevišķiem modeļiem arī durvīs ir drenāžas atveres, kuras nedrīkst aizsmērēt.
Tāpat nevajadzētu aizrauties, automašīnas apakšu noklājot ar pretrūsas mastiku, jo grīdai parasti jau ir pietiekama pārklājuma kārta. Ja parādījies metāls un tas sācis rūsēt, tad gan rūsa mehāniski jānotīra ar rūsas pārveidotāju, kas satur gan fosforskābi, gan cinku. Pēc tam jālieto skābas gruntis, kuru sastāvā visbiežāk ir fosforskābe (notiek ķīmiska reakcija). Tad jāpārklāj ar pildošo grunti un krāsu. Svarīgi, lai izmantotie materiāli arī pēc nožūšanas paliktu elastīgi. Pretējā gadījumā cieti sakaltušie slāņi nokritīs. Jāņem vērā, ka rūpnīcas mastikas slānī ar laiku veidojas mikroplaisas. Lai tās aizpildītu, nepieciešams kāds šķidrs līdzeklis, kas iekļūs vissīkākajās spraugās, porās un būtiski nepalielinās slāņa biezumu.