Trīs burti un trīs durvis 0
“Latvijas Gada auto 2010” titula ieguvēja, ceturtās paaudzes “Opel Astra” līdz šim bija pieejama piecdurvju hečbeka un universāļa “Sports Tourer” versijās, bet tagad pircējiem tiek piedāvāts arī trīsdurvju hečbeks “Astra GTC”.
Tāpat, kā tas bija ar trešās paaudzes modeli, trīsdurvju versija nav vienkārši par divām durvīm apdalīts bāzes modelis. GTC faktiski ir atsevišķs modelis, ko ražotājs centies veidot spor- tiskas kupejas garā. Vizuālā radniecība ar parasto “Astra” ir šķietama, jo praktiski visi virsbūves elementi GTC ir atšķirīgi.
Piekares konstrukcijā arī ir kāda īpatnība, kas šo automobili ļauj ar pilnām tiesībām dēvēt par sportisku. Tā ir “HiPerStrut” priekšējā balstiekārta ierastās “McPherson” vietā. Tāda pati tiek izmantota “Insignia OPC”, līdzīgi risinājumi ir arī citiem sportiskiem modeļiem, piemēram, “Renault Megane RS”. “HiPerStrut” ir nedaudz sarežģītāka, taču pozitīvi ietekmē automobiļa vadāmību un nodrošina labāku stabilitāti pagriezienos.
GTC klīrenss ir pazemināts par 10 līdz 15 mm, bet riteņu bāze pieaugusi par 10 mm no 2685 mm līdz 2695 mm. Arī abas šķērsbāzes ir kļuvušas platākas, proti, 1584 mm (+40 mm) priekšā un 1588 mm (+30 mm) aizmugurē. “Astra GTC” paredzēti visai liela izmēra riteņi – 17 līdz 20 collu.
“Astra GTC” pieejama plaša dzinēju gamma – trīs benzīna motori ar 120 – 180 ZS jaudu un trīs turbodīzeļi – 110 – 165 ZS. Īpaši sportiskā OPC versija (280 ZS) parādīsies gada otrajā pusē.
Interjera noformējuma ziņā GTC gan vairs nav tik savdabīga – salons ir tāds pats kā citām jaunākās paaudzes “Astra”. Neraugoties uz kupejas veida dizainu, “Astra GTC” saglabājusi funkcionalitāti. Protams, aizmugures pasažieriem nav tāds plašums kā piecdurvju versijā. Arī bagāžas nodalījumu šāda tipa mašīnā nevar vēlēties īpaši milzīgu, lai gan jāatzīst, ka tas ir ikdienas lietošanā visnotaļ pietiekams, turklāt tam ir plašas transformācijas iespējas (ietilpība no 380 līdz 1165 litriem).
“Opel Astra GTC” cenas sākas no 12 865 latiem.